dagene går i surr..

TIRSDAG!

Og jeg kommer på at jeg har ønsket noen “god onsdag” …

 

 

 

Det er dette jeg kommer på når jeg er ute og tar morgenturen sammen med hunden Leia.
Hvilken dag er det i dag?
Onsdag….
Nei, er det det??
For i går var det jo mandag… ikke?

 

 

Så er det tirsdag!
Heldigvis, liksom.
For dagene går jo fort nok som de gjør…

 

 

Og når man går i sin egen lille verden – i en boble – da kan man fort gå i surr.
Blir liksom litt skremt av meg selv..

 

 

Her om dagen nevnte jeg at jeg las at “noen” var død….
Ja, for det var hjerte på FB og savn…
Og når jeg så at de rundt meg ikke helt forstod…
Ja, for “han” var jo død for iallefall et år siden – så det var nok årsminne på FB  – en jeg burde husket var død for en stund siden..

 

 

Ja, da blir jeg skremt.
Hva er det som skjer…

 

 

Men, jeg er nede for telling – og mye er nok årsak i det.
Når man er så sliten av smerte – og prøver holde seg “oppe” er det nok litt forskjellig som glipper.

 

 

Når man ikke gjør annet enn fokusere på seg selv – gå de nødvendige turene og ha det stille rundt seg.

 

 

 

 

Fokusere på å hente energi – få tilbake kreftene – passe på å ikke tenke langt frem – men være her og nå.

 

 

Dette med å tenke langt frem og lage seg negative tanker – det er jeg ekspert på.
Blir jeg bra til den dagen?
Nå må ikke ryggen ryke…
Så kjenner du det i ryggen..
NEI!
Klarer ikke..
Slitsomt..
Hodet er bomull..
Kvalmen velter opp av slitenhet..

 

 

Sortere tankene – akseptere at det er akkurat her jeg står akkurat nå – og må håndtere det på best mulig måte.

 

 

Jeg har ferie denne uka – i og med jeg egentlig skulle til Lillestrøm…
Og allerede nå bekymrer jeg meg for neste ukes vakter på jobb…
Og det er akkurat det jeg IKKE skal fokusere på.
Så her er det bare å roe helt ned – tenke på dagen  dag.

 

 

Det er lettere sagt enn gjort..
Men, slik er det – og det er her og nå som gjelder, ikke om en uke..
Jeg vet alt dette – og jeg jobber med saken.
Når man er “nede” for telling ser man ikke helt rasjonelt.
Men det kommer seg.

 

 

Tenke på egen helse først og fremst.
Prioritere seg selv – prioritere MEG.

Akkurat det er jo ikke så enkelt – når man vil så MYE.

Men, det er tirsdag – og uka er fersk i så måte.

Så da vil jeg her og nå ønske dere alle en flotters TIRSDAG!

 

 

Og ser du ansiktet i dette bladet?

Stilig da!

 

 

#tirsdag #utetid #helse #minhelse #dagenegårisurr #fotoglede #morgenturmedhundenLeia #morgentur #høstblad #høst #hundenLeia #utpåturaldrisur #smertemestring #kroniker #fibromyalgi #revmatisme

10 kommentarer
    1. Det er lett å gå i surr med dagene, noe jeg gjør med jevne mellomrom. Spesielt mellom torsdag og tirsdag, hvor jeg har ufrivillig langhelg. For et flott knippe med høstbilder 🍂🥰

    2. Ser ansiktet i bladet, og jeg ser deg! Ja, sånn har vi det alle i mellom. Jeg spurte naboen om det ikke var den 5. i går, men hun var skråsikker på at det var den 6. Jeg motsa henne ikke, men ser jo at det er den 6. i dag!!! Livet er ikke for pyser heter det jo. Jeg har en sånn dagbok, der jeg skriver litt til meg selv. Ikke hver dag, ikke hver måned heller, men sånn litt av og til,bare noen ord og noen ganger tegner jeg litt, for oppmuntring og bekreftelse. Nå har jeg gjordt det i mange år, og den boka er så fin å se gjennom av og til, for der står liksom så mye mellom linjene. Bare et forslag. Klem til deg på denne tirsdagen! 🙂

      1. hihi ja sånn er det 🙂 Ja det er litt slik jeg skriver mine dikt. Og når jeg leser de i dag, blir jeg skremt over tanker jeg har hatt og smiler og ler av annet – ja – på godt og vondt liksom – tenker litt slik; var det virkelig slik den dagen. Det er godt å skrive ned tanker. Det er det som gjør at jeg klarer jobbe meg opp av ting og tang 🙂

        klem og gode ønsker <3

    3. Ser ansiktet ja 🙂 Det er ikke så rart at man surrer med dagene, og lar seg lure av minner som dukker opp på facebook. Vi er flere som går på limpinnen både på ene og andre måten 😉 Og når en er så sliten, så blir det jo ikke noe bedre.
      God bedring! Klem fra meg 🙂 <3 God tirsdag. 🙂

    4. Javisst er det tirsdag.. hele dagen til ende. Men slett ikke lett å holde styr på de dagene… Men skitt au… så lenge det ikke resulterer i noen større katastrofer. Håper formen blir bedre der i vest 🙂 Sender i alle fall gode tanker og ønsker i den retningen 🙂 <3 ta vare på deg selv 🙂 Klem

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg