tankespinn inn i dagen…

 

God morgen Norge!

 

105 Ă„ring fullfĂžrer 100 meter-lĂžp.. (i USA)
Blir jeg hundre Ă„r mon tro??
Med den helsen jeg har i dag
 og de smertene jeg har
.
Man skal ikke ta bekymringene pÄ forhÄnd, men bare suse med

Og kanskje har jeg sÄpass god helse at jeg vipper de hundre magiske, i framtida?
Er det magisk eller? Noe Ă„ hige etter??

Er man frisk og “rask” sĂ„ kan man passere bĂ„de ene og andre tallet, tenker jeg
.
Og jeg har hatt kjennskap til de som har vĂŠrt ganske sĂ„ klare i hodet, og spreke sĂ„nn ellers,  som passerte hundre-tallet og vel sĂ„ det

Det er noe med det Ă„ ha noe av “helsa” i behold, vĂŠre oppegĂ„ende, klare seg litt selv, da kan Ă„ra bare suse
?
Og vi passerer bĂ„de 90 og 100-tallet 😀

 

 

Og hva er det med oss mennesker og det Ä sette hverandre i bÄs

Fþrsteinntrykket

Utseende

Overvekt

Om du er “feit” er du dum ..?
Tanken om at en feit person ikke er videre smart


“Han var smart til Ă„ vĂŠre sĂ„ feit”
. intervju pĂ„ God morgen Norge i dag


 

 

 

Plass nr. 50 =  FRUENSVILJE

 

Plass nr. 71 =  KARIENGESVIK

 

Plass nr. 97 =  ZHUO

 

 

 

 

STÅ DEG VEL

 

 

 

 

#bloggeretopphundre #tankespinninnidagen #godmorgenNorge #stÄdegvel #plassnummer50 #plassnummer71 #plassnummer97 #topphundrebloggere #blogglistentopphundre #overvekt #fÞrsteinntrykk #hanvarsmarttilÄvÊresÄfeit #hundreÄr

12 kommentarer
    1. Min motivasjon for Ă„ bli 100 er nok for Ă„ se barnebarn vokse opp, hvis jeg fĂ„r noen da 😄 Men sĂ„nn ellers har vel ikke jeg de stĂžrste forutsetningene for Ă„ nĂ„ en sĂ„nn hĂžy alder. Bedre Ă„ nyte tiden jeg er i nĂ„, sĂ„ fĂ„r hver dag komme som en seier.
      Fordommer ja, stygt sagt det der. Tydelig ikke sÄ smart selv den som sa det!
      Ha en herlig dag fine du ❀ Klem

    2. alder ja ,etter att jeg miste nok ei svigerinne i ung alder har jeg fÄtt en ennÄ stÞrre behov for Ä leve i nuet for ingen av oss hvet nÄr vi skal vandre,fÄr jeg lov til Ä bikke 90 og ha hode med meg er jeg takknemlig for det :=) men frem til det fÄr vi spise sundt ,bevege oss litt hver dag og vÊre snill og grei med dem rundt oss.
      Jeg sÄ det intervjuet pÄ god morgen norge og jeg blir oppriktig lei meg nÄr jeg hÞrer att noen mennesker ser pÄ det ytre til ett menneske nÄr dei vurderer om personen er smart eller ikke ,

    3. Mange mennesker har lett for Ă„ dĂžmme folk etter utseende, og spesielt hvis en person er overvektig. Da er dum, lat, lukter vondt, sistevalget og mange andre uttalelser som folk kan slenge ut av seg. Trist at enkelte ikke kan se forbi utseende og lĂŠre Ă„ kjenne en person innen de dĂžmmer h*n. Det Ă„ bli gammel, eller fĂ„ lov Ă„ bli det, kan nok bĂ„de vĂŠre flott og slitsomt. Flott hvis helse og hode er pĂ„ plass, men hvis ikke….

    4. Fine tanker og vakre bilder 🙂 Mormor ble jo nesten 100 Ă„r.. mamma bare 75 og pappa 70.. HĂ„per uansett at alderdommen blir mest mulig “oppegĂ„ende”… 🙂 Man danner seg jo et inntrykk av folk fĂžrste gang man mĂžter dem..men Ă„ “dĂžmme”uten Ă„ kjenne personen er i grunnen veldig dumt.. Klem og fin dag videre til deg <3

      1. Ja ikke sant… har aldri tenkt at om man er overvektig – sĂ„ er man dum… liksom… hva har vekt med klokskap eller ikke Ă„ gjĂžre, det forstĂ„r jeg ikke liksom….

        Mine besteforeldre pĂ„ morssiden passerte 90 Ă„r – og var ganske oppegĂ„ende til det siste 🙂 Da er det godt Ă„ bli gammel 🙂

    5. Hmmm – 100 blir jeg nok ei, men gammal skal jeg bli vaffal! FĂ„r jeg hĂ„pe da…..! Mye igjen Ă„ oppleve! Verste jeg har hĂžrt – smart til Ă„ vĂŠre sĂ„ feit, lissom! Fyyy…..! SĂ„ feite er dumme og slanke er smarte – det er diskriminering det! (og jeg var dum fĂžr og smartere nĂ„ da lissom????) Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg