tankespinn inn i dagen…

 

God morgen Norge!

 

Ute blÄser det fortsatt med storm i kasta

Inne fyres det med ved og sterainlys er tent
 ikke nĂ„ – men pĂ„ kvelden 🙂

I gÄr var en slik dag da ting falt mellom to stoler
 nesten..
For turen for hund og menneske, rundt i bygda, ble liksom sÄ stressende.
Innom moderen for Ă„ se at hun har det bra, og mens vi sitter der, hĂžres torden i det fjerne

Og plutselig smeller det til med et kraftig lyn rett utenfor stuevinduet og et brak av en torden like etter

Og vi hopper hþyt i stolene alle som en
 hunden skjelver og katten lþper bak sofaen.

Vi er redd lyn og torden!
Virkelig redde
 alle som en

Og fra det þyeblikket planlegger jeg turen hjem, oppe i hodet

Og med en gang det letner ute, gÄr vi i raskt tempo.
I sÄ raskt tempo at jeg fÞler jeg sleper hÞyre foten etter meg og tenker i mitt stille sinn at nÄ gÄr jeg pÄ meg mer ryggvondt.
Nesten med blodsmak i munnen – og vi kommer oss hjem – det blir ikke mer lyn og torden denne dagen
 men frykten sitter i, og ved hver hagl/regnbye som pisker mot vinduer,
spisser hunden Þrene og jeg kjenner litt pÄbegynnende stress
.
Heldigvis blei det med det, i gÄr.

Det er kjedelig Ä vÊre sÄ redd noe

Men lyn og torden har jeg alltid vĂŠrt redd.
Det er noe ubehagelig og ekkelt ved dette, ute i naturen.
Ødeleggende og livstruende til tider.

Er du redd lyn og torden?

 

 

Plass nr. 50 =  JESSICAENERBERG

 

Plass nr. 71 =  ENGLAS

 

Plass nr. 97 =  NORAVINJOR

 

 

 

Lag deg en fin torsdag 🙂

 

 

 

 

#tankespinninnidagen #bloggeretopphundre #plassnummer50 #plassnummer71 #plassnummer97 #bloggtoppen #blogglistentopphundre #topphundrebloggere #erdureddlynogtorden

8 kommentarer
    1. Har i grunn vĂŠrt redd lyn og torden siden jeg opplevde Ă„ fĂ„ strĂžm i kroppen en gang det tordnet da jeg var barn. Er ikke sĂ„ redd lenger nĂ„, men liker meg best innendĂžrs. Kan vĂŠre “uvĂŠrsfuggel” og ta meg en tur ut i vind og regn. Men lynet ser jeg altsĂ„ helst pĂ„ innenifra⚡☔

    2. Jeg er ikke redd for lyn og torden sjĂžl, men syns jo ikke akkurat at det er sĂ„ morsomt! SĂ„ – skjĂžnner godt alle som er redde! FĂ„r hĂ„pe vĂŠret ikke kommer tilbake til dere! Klem <3

      1. NĂ„ har det roet seg noen hakk for et par dager 😀 I dag blir det tur mot Ålesund med moderen— slike dager man mĂ„ vĂŠre fĂžlge 😀 klem

    3. dette hÞrtes ikke godt ut,jeg er bÄde og redd lyn ,om jeg er ute er jeg mest redd,inne fÞler jeg meg litt tryng bare jeg holder meg litt borte fra vinduene ,hÄper pÄ en bedre dag i dag

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg