tankespinn inn i dagen…

 

 

God morgen Norge!

Det slo meg akkurat i dette øyeblikket at det har gått en uke, nesten, inn i det nye året!
Hva??!!

Hva har skjedd denne første uken da?
Hvor blei dagene av?

 

Jeg fikk i allefall ryddet jula ut onsdag 4 januar…

 

Har du ryddet ut jula – eller holder du til 20. dag jul da Knut jager jula ut….
Tjuendedagen ble også kalt avfaredagen, nå var tiden inne for at gjestene skulle reise hjem til sine daglige gjøremål.

Interessant med tradisjoner – og hva som blei gjort og gjøres i dag…
Jeg har uansett falt ut av alt som heter tradisjoner når det gjelder jula… funnet mine egne liksom – selv om alt ligger i hjertet og hodet – av minner – hvordan det var
Mine foreldre laget den flotteste jul for oss barna og familien rundt
Og det har jeg prøvd å gjøre for mine to – så godt det lar seg gjøre – selv om jeg blei alenemor for over 25 år siden…
Selv om man tror man har kuttet ut det og det av tradisjoner – så ligger det der i ting man gjør og forbereder inn mot jula og i selve jula

 

 

Første uka i 2023:

1. januar – Nytt år og nye muligheter

2. januar – Å gjøre noe

3. januar – Rosenrødt

4. januar – -5 altså

5. januar – Ta tak

6. januar – Så er vi der

 

Seks dager har fløyet av sted – og rutinen er tilbake i huset

Og sånn går no dagane….

I dag er det 7. januar 2023 og dagen er i den spede begynnelse, selv om jeg har vært oppe et par timer allerede, nesten.

 

 

 

Hva skjedde 7. januar årene før?

 

7. januar 2016 – Ute i det fri

 

7. januar 2017 – Vi hentet Leia hjem

 

7. januar 2018 – Brak

 

7. januar 2019 – Ny dag – ny uke

 

7. januar 2020 – Lyset i naturen

 

7. januar 2021 – Tankespinn inn i dagen

 

7. januar 2022 – Turvennen

 

Det har blitt en del innlegg siden første innlegget 27. mai 2015,
da jeg startet denne bloggen 🙂

 

 

Tenk at 2022 er historie….
Så fort kan det gå ⭐️

 

 

DAGENS BLOGGER:

Plass nr. 35 = Smabarnsforeldre

Plass nr. 57 = Heidirosander

Plass nr. 85 = Jannenordvang

 

Det er helg!
Grip dagen og stå deg så vel som du bare kan ❤️

 

13 kommentarer
    1. Tenk at vi har holdt på så lenge å blogge Mette 🙂 Jeg siden 2012 😀 Og tiden raser av gårde 🙂 Så fint det siste bildet 🙂

    2. God morgen…her er det jul, spiller julemusikk og har juletre enda jeg…koser meg!
      Ut den 13. januar her i huset………:-) Jeg pynter jo aldri før lille julaften heller..

    3. Uka gikk fort, og her har vi jul enda. Blir borte i førsten på neste uke tenker jeg 😉 Har bare lyst til å jobbe med album og slappe av ellers i helga. 🙂 Jeg begynte å blogge i 2014, så årene har gått fort 😀 God lørdag! <3

    4. Tradisjoner er viktige, men noen ganger kan og må de fornyes….! Mine forandra seg veldig når ungane flytta ut…..! Det hadde vært mange år med lillejul og julaften annethvert år……! Har forsåvidt vært det helt fram til nå, men kanskje går vi inn i en ny greie der også! Jeg pynter før jul den dagen jeg har lyst, og kaster ut jula på samme måte! Klem <3

      1. Jepsipepsi! Når man bor slik kan man gjøre det – og det har jeg gjort i alle år også – som jeg ville 🙂 Nå er vi to igjen og jeg må lytte til den andre parten også 😀 hehehe

    5. Fint og interessant med tradisjoner. Men har ryddet ut jula herfra også. Etter nyttårsaften er liksom jula ferdig, synes jeg.
      Nydelige bilder, som vanlig! 👏

      1. Tusen takk 🙂 Ja føler liksom også at når nyttårsaften er over, da er jula ogs¨å over 🙂 Jeg tror kanskje de ville ha jula litt lenger før når vi var små,,, vet ikke 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg