tankespinn inn i dagen… din dag…

 

God morgen Norge!

 

“Lag deg en god dag”

 

Hva er det viktigste for deg for at du og dine skal ha det bra?
Godfølelsen?
Hva er det?
Hvordan gjør man dagen spesiell og god?
Når man får en hilsen “lag deg en god dag”
og du vet at dagen slettes ikke er  god på noen måte – og kanskje blir litt forbannet også…
Fordi dagen har starta helt “ræva” dårlig og utsiktene for at det skal gå bedre ikke finnes i nærmeste sekund.
Hvordan snur man da elendigheten?
Hva skal til for at DU får den gode dagen?

Å snu det negative til noe positivt.
Er det en kunst?
Har man gått på kurs for å lære det, den teknikken?
Tror du det?
Eller ligger det i oss alle – å kunne snu på femøringen?
Spare der man kan spare og sløse der man ser det går…
Spare på gledene?

Det er ikke noe å spare på!
Sløs rundt med gleder i øst og vest – for de er faktisk nesten helt gratis.
Det eneste det koster, er av energien.
Og da er det å finne denne energien som gir muligheten til å lage dagen så god som mulig.

Lage den slik DU vil den skal være.
Og av og til er det ikke mulig.
Du får det ikke til.
Det koster for mye.
Man klarer ikke snu det negative.

Det er da man vil eksplodere av positive ønsker fra øst og vest?
Nei, jeg tror det gjør godt og er med på å arbeide opp en ny dag.
Gi og motta gode ord kan være med på et byggverk som lysner dagen.
DIN DAG!

 

DAGENS BLOGGERE:

Plass nr. 48 =  EGILSMAT

Plass nr. 69 =  MONICHAWINTHER

Plass nr. 95 =  INGVILDSAETRE

 

 

STÅ DEG VEL
OG
LAG DEG EN SÅ FIN DAG SOM MULIG

 

 

#lagdegenfindag #lagenfindag #tankespinninnidagen #snupåfemøringen #godmorgenNorge #tankespinninnidagen #plassnummer #topphundrebloggere #blogglistentopphundre #bloggtoppen #plassnummer48 #plassnummer69 #plassnummer95

15 kommentarer
    1. Ettersom det er veldig sjelden at jeg har en “god dag” når jeg våkner pga vondter, finner jeg alltid et lite lysglimt å glede meg over. For det er alltid et lys om lite i andre enden av tunnelen 😊 Prøver alltid å ikke la negative tanker få alt for godt feste i tankene, for selv om de gode tankene er større så har en liten negativ mye større makt. Håper din dag blir både god og fin 🥰

    2. Nei å lage seg en fin dag når man i utgangspunktet føler at den bare er totalt rævva, er vanskelig..men man veit jo at det ikke er umulig.
      Man er jo forskjellig – takk og lov – og for meg personlig ligger nøkkelen i å til enhver tid være ydmyk..å minne meg selv på at jeg har det godt, tross alt. Og dersom én eller flere ting går skeis, har jeg lært meg teknikker for å putte opplevelsene i en sekk, knyte igjen og gå i fra den – ikke ta den med på ryggen.
      Det ER himla vanskelig, og det er mange, mange års trening..men JA..det er mulig – og det hjelper såååå utrulig mye med positive ønsker om fra fjern og nær.
      Men dette er meg, da =)
      Med ønske om en finest mulig dag til deg også <3

    3. Det er mye enklere å snu en negativ dag til det positive om man i utgangspunktet ønsker det. Man må bare restarte sinnet og prøve å finne de positive sidene ved de negative tankene man har. Men ja, man kan ikke gjøre dagen til annet enn man kan.❤

      Ha en fin dag kjære Mette🤗

      1. Om en har alle ingrendiensen er det ingen sak! Og du hadde det i går 😀 Herlig! Lag deg en fin ny dag i dag med gode ingredienser 🙂 Her er det litt vind på gang 🙂

    4. Øvelse gjør mester også på dette området tenker jeg. Noen dager er det vanskeligere enn andre, men stort sett klarer jeg å finne ting å glede meg over, kose meg, og prøve å ta hull i den svarte søppelsekken som innimellom tres over hodet. I dag tente jeg lys, og gledet meg over at jeg klarte så mye mer enn i går. 🙂 <3
      Du er flink og lager deg gode dager på tross av hver dag, og jeg prøver å gjøre det samme 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg