tankespinn inn i dagen…

 

God morgen Norge!

 

Ute fryser det visst på igjen….
Typisk det  – etter at det fikk smeltet unna litt… så blir det kaldere igjen..
Vinter er det uansett.

 

I går fikk jeg en kommentar på et innlegg – som jeg egentlig visste KUNNE komme.
Og det har kunnet komme før også.
Hvorfor?
Fordi man av og til kanskje krysser grenser man ikke burde, ang dette med å legge ut bilder.
Jeg tenkte på det da jeg delte innlegget, at det blei litt for nært..
Men, jeg elsker gamle hus!
Og ville så gjerne vise de!
Og jeg gjorde det – og fikk kommentar på at det kanskje var å tråkke over en grense for privatliv.
Og jeg legger meg langflat.
Slettet bildene i innlegget som viste seg for private.

 

Jeg har tenkt at dette med bilder av mennesker er en ting… da må man spør om løyve til å dele offentlig.
Men har egentlig ikke tenkt så mye på dette med “gamle” hus…
Men selvfølgelig, når det bor mennesker der, og man egentlig kanskje går inn på privat grunn.
Jeg hadde nok ikke synes det var greit jeg heller….tror jeg…

 

Men som sagt, jeg elsker gamle hus og kunne hatt mange innlegg om de  – i bilder fra alle kanter.
Men, da må man iallefall spør om tillatelse til å dele de på offentlig side først.

 

Jeg har ikke noe i mot å bli gjort oppmerksom å slike ting.
Det er viktig, tenker jeg, at noen sier ifra – når det er berettiget.

 

 

 

Plass nr. 50 = SUPPORTERFRUE

 

 

Lag deg en fin dag der du er!

 

 

 

#tankespinninnidagen #berettiget #kryssegrenser #jegelskergamlehus #topplisten #plassnummer50 #bloggeretopphundre #blogglistentopphundre #bloggere #bloggtoppen

6 kommentarer
    1. god morgen .Jeg har opplevd det samme ,tok bilde av et gammelt hus her inne i fjorden ,ubebodd men i privat eie ,jeg fikk faktisk beskjed om å fjerne det .Nå er huset solgt og eieren pusser det opp til et minihotell her inne i bygda,det blir utrolig flott, godt når noen gamle hus blir reddet.Huset her inne er ikke ferdig men jeg har hørt att det har vært gjester inni det,så noen rom er klare .Ha en fin dag ,her blir det Volda tur med legebesøk

    2. Hmmm – trasig! Jeg har ikke opplevd det, men klart vi må være forsiktige….. ikke så mange som føler at jeg blir for nærgående av alle trær og stubber jeg tar bilde av antagelig! Klem til deg 🙂

      1. Hahaha nei det blir styr den dagen Bøkeskogen anklager deg for nærgåenhet og brudd på privat eiendom og privatliv 😀 klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg