og sånn kan det gå…….


I går………..

Etter fjelltur, revmatikermøte og skravl hos Marie.
Kaffe og god prat hos Marie er alltid godt. 
Og vi diskuterte øvingshelga og alt mellom himmel og jord.

Min eldste sønn er bare hjemme fra sjøen et døgn eller to mens de gjør klart noe på båten, og han skulle stikke en tur ut og hilse på hunden Leia, før han mønstret på igjen.
Jeg var klar for å kjøre fra Marie, og kjæresten til Patrick var på kveldsvakt – og Patrick hadde paraglideren i bagasjerommet.
Såååå…..
Han lurte på om jeg ville kommet il Ulsteinvik og se han flyge……

Jeg er ikke all verdens glad i den sporten han har valgt, men aksepterer det. Han er o voksen 🙂
Og jeg tror han er forsiktig.
Han har jo ikke bare seg selv lenger å tenke på <3

Så jeg hiver meg rundt og kjører til Ulsteinvik i små og tynne joggesko og ellers ikke kledd for noe annet enn kaffeslabberas.

Men….
Det blei en liten fjelltur på mor.

Måtte jo det så jeg fikk filme fra startstedet 😀

Hehhehe

Og det kom to karer til som ville flyge.

Det ser ho spennende ut da – og Patrick sier jeg MÅ prøve dette for jeg kommer til å elske det.
Men NEI, denne dama skal ikke hoppe/løpe ut for en fjellskrent og være “fri som fuglen”.
Klarer meg med fjellsko godt plantet på jorda 🙂

Jeg blei ganske våt på føttene og det skvulpet nærmest over ned i de fine svarte joggeskoa mine.

Men flotte bilder fikk vi da 🙂

Trykker du på bildet under her, kommer du direkte til videoen 🙂

 

Så fikk han seg en flott flygetur – selv om vinden ikke var helt ideell i dag 🙂


De har tung sekk å bære de som skal opp på en topp for å flyge.


Vakkert på veien oppover 🙂


Oppe!


Sondere terrenget……………..


Så kom TO karer til som ville prøve det flotte veret.


Klar for å pakke ut.


Nå begynner det å nærme seg noe……….


De to andre begynner også bli klare………..


Vi er på toppen av Saunesmarka og ser mot #Herøy 


Flere slike testinger for å se at alt er ok………

Så barst det utfor i løpefart…………..så svevet han en liten stund og landet i saunesmarka.
En bil på hvert sted er veldig greit 🙂

Og jeg var iiiskald på fingrene og føttene………
Og måtte gå samme veien tilbake til bilen – og klarte selvfølgelig å tråkke i et hull uten for den våte stien….. et hull fullt i vann…..  😀
Super-våt på beina ja……….
Men men fikk jo filmet – og det var jo det viktigste denne gangen.
Varmeapparatet for fullt i bilen gjorde susen 🙂

Og sånn kan det gå……….
at jeg også måtte og kjøpe #Norskukeblad i går for å se meg selv i bladet heheheh
Joda – var heldig å få bilde av en fjelltur i ukens blad 🙂


#morsomt iallefall 😀

 

 

 

 

 

#paragliding #frisomfulen #sport #friluftsliv #paraglider #ekstremsport #mandag

 

16 kommentarer
    1. solliv: Heheheheh jeg er ingen FAN jeg heller 🙂 Men, de må få holde på med det som gir de noe 🙂 Og patrick elsker dette 🙂 Nei, dama til Patrick er heller ingen FAN – men kan joo ikke nekte kjæresten å styre med hobbyen sin. Man må få være såpass frie 🙂

    2. Så moro :-)) Åh, det er sikkert helt herlig å løpe utfor kanten å være fri som fuglen. Sikkert en enorm frihetsfølelse – men neimen om jeg er sikker på om jeg hadde turt. Veldig fint innlegg om en fin tur var det i alle fall 🙂 Håper denne dagen har startet fint også :-))

    3. Flotte bilder! Kan tenke meg det er herlig å sveve der oppe, men du får ikke meg til å gjøre det. 😉 Tøffe de som gjør det, og vi er vel mange som ikke er fan av denne sporten, men viktig at de får gjøre det de ønsker. 🙂

    4. Jernbanefrua..: Ja det er jo morro da……….. men jeg liker det nok ikke heheheheh dagen i dag har gått med til kjøring for det meste 🙂 Kjøre moderen til tannlegen – meg selv til mammografi – lufte hund – en pust i bakken og jeg er klar for kor-øving 😀 phu!

    5. Herligheta 😀 Ja hva gjør man ikke for sine 😀 Og du vandrer rolig oppover og knipser litt og knipser litt der 😀 For å filme sønnen springe ut i lufta .. pjuhh… Imponert. Men du tråkka da litt uttafor kanten,, ehh..stien og ble søkke blaut 😀 Sikkert mer enn nok tenker jeg 😀

    6. Mange fine bilder og en super film – da får det være greit å bli litt våt på beina… hihi….. og – jeg så deg i NU! Moro – klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg