når man ikke tror man kommer seg opp…..

STOREHANEN 
471 moh

 

Elle melle……….. kjøre innover – mot Moltu – gå tur i området der og ikke helt bestemt, men så blir det
Storehanen.

 

Vi følger noen gamle spor av og til.
Bare èn person har gått der siste tiden, og de spora er greie å følge tidvis.
Men det er snøskavler – dyp snø her og der, og mot slutte veldig ekkelt pga snø og er ikke helt sikker på stien..

Litt krabbing her og der og rett og slett bite tennene sammen og bare la det stå til.

 

Det var litt slik “hjelp!” – følelse akkurat her……… for det blei litt krabbing mot slutten og jeg angret bittelitt på turen – men ikke aktuelt en gang – å snu……………..
Sta som bare det – og SKAL OPP!!!!

 

Og opp kom vi – og der blåste det skikkelig.

 

 

 

 

Bare å komme seg videre for vi skal ikke ned samme vei – men gå langs fjellet og nedover et annet punkt.

 

 

 

Over den snøskavlen måtte vi , før det begynte gå nedover mot flata 🙂

 

 

Og midt i nedturen kommer ambulansehelikopter med seng hengende under………….
Jeg må rett og slett sjekke telefonen om jeg har kommet bort i “appen 113” for jeg følte det var MEG de skulle hente.
Hun galne som krøp langs fjellsiden………
Og fikk bittelitt dårlig samvittighet et lite øyeblikk fordi jeg hadde utsatt meg selv for dette i det henseende at jeg kanskje måtte bruke helsevesenet i disse tider…………
Men det glemte jeg etter hvert og var glad for turen – mestring 😀

 

 

Men appen var som den skulle og helikopteret forsvant 😀
Det var noen andre som trengte hjelp <3

 

Vi er  nede på grusveien og rusler tilbake mot bilen som venter i det fjerne 😀

Det var godt å få bruke kropp og tanker på en annen måte.
Kjenne på litt redsle og fortvilelse over en tur som ble tyngre enn beregnet.
Selv om jeg visste det blei tungt…… det var derfor jeg ville prøve meg på denne turen 🙂

Og boosten og endorfiner som rusher gjennom kroppen når man har mestret <3  !!!!!!!

 

Jeg trenger litt slike oppturer 😀

MESTRING!

 

 

 

#storehanen #moltufjellet #søndag #søndagstur #fjelltur #hundogmenneske #mestringsfølelse #gåisnø #tungtågå #bratt #snøskavl #mestre #titusenskritt #gåtilmånen

4 kommentarer
    1. Du tar jaggu meg sjanser,, pjuhh.. Men enda godt at du kom deg trygt både opp og ned! 🙂 Men du verden, ble en spennende historie i bilder og tekst 🙂 Ha en flott dag videre 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg