overgangsalder – midt i livet – passert 50..

 

FORDELAR
OG
BAKDELAR

 

Tankespinn

 

I direkte forstand….

“Du har ikkje alltid vore så brystfager, har du?”

Eh…. jau det har eg!

Men har eg det?

Nei.

Kilo som sneik seg på foran og bak…
La seg der du helst IKKJE ville dei skulle legge seg.
Som eit snikande ullteppe….
Så vart du litt vant til det, dei ekstra kiloa.

Og kva er grunnen til det – dei ekstra kiloa du eigentleg var klar over…
Ga du litt opp?
Helsa har mykje av skylda..
Men det meste av skylda er matinntaket – og det å “lure seg sjølv”

Dette å “unne” seg noko på kveldstid.
Kanskje etter ei hard treningsøkt og du kjem heim, og appetitten har steget mange hakk – då var det lett å “unne” seg noko godt, for man hadde jo trent sykt mykje..

Så er man i rette alderen..
Rette alder seier du??

Ja nå har eg passert det magiske tallet 50!
Og eg stoppar opp – holder pusten.
FEMTI!!
Seriøst??
Joda, det stemmer.
Pust inn – pust ut – ta det inn og vær takknemleg.
Det er faktisk ikkje alle som rekker denne alderen.

 

Og eg har lært meg å leve med den.
Alderen.
Eg er vaksen og har det heilt fantastisk, eigentleg.
Eg har mitt å “slite med” – men det er bagatellar.
Kva er alternativet då – meinar du?

Eg har vore ung – yngre og yngst.
Eg har vore der – på reisa – og lært og lærer fortsatt.
Levd livet i sus og dus – gjort mine feilsteg og lært av mine feilgrep.

Eg trur eg er så og sei FERDIG med overgangsalderen.
OVERGANGSALDER!!!
FERDIG??!

Eg fekk den tidleg, overgangsalderen.
Fekk den faktisk før eg runda 40.
Men det gjekk mange år før eg forstod – eller rettare sagt ville forstå og akseptere at det var akkurat DER eg var
Realiteten kom snikande.
Eg følte meg mislykka.
Gamal.
Ferdig med alt.
Og nappa ut mitt fyrste gråe hår midt opp på haude.
IKKJE NAPP UT GRÅE HÅR – då kjem det dobbelt så mange tilbake!!…
Det har det ikkje gjort, men dei kjem snikande.

Etter år med svette – nattesvette der eg symde i svette – fekk eg legen til å ta blodprøve for å få konstatert eller avkrefta overgangsalder.
Legen meinte eg var “for ung” til å være akkurat der..
Svaret var tydeleg: Du er i overgangsalder.
OK – svaret kom slengt i trynet og eg fekk ny nedtur.
Alt er over!
Livet..

Men..
Det er ikkje over!
Det er ei fase dei fleste av oss MÅ igjennom – og livet går vidare.
Eg er meg sjølv uansett.
Eg har overlevd overgangen!
Eg veit ikkje om eg er ferdig med den..
Det kan kome ei svettetokt eller slikt av og til..
Men eg svettar ikkje om natta – det var rundt 40 eg hadde det som værst.
Ovnen som kjem på når ein minst forventar det – har eg hatt minimalt av.

Så, eg er vaksen.
Passert dei 50 – og er takknemleg.
Jau, det er mykje eg skulle vore for utan, men slik er livet.
Ein får utdelt litt forskjellig.
Eg har fått utdelt mitt – og balar med det.

Rynker.
Eg vil ikkje ha rynker.
Eg vil ikkje at tyngdelova skal gjere det den gjer med kroppen min.
Eg vil ikkje!
Men kva er alternativet??
Rynker…
Levd liv.
Det er dette med å arbeide med seg sjølv og akseptere at slik er det.
Tenke på alternativet og dette at ein LEVER og er HER I LIVET.
Takknemlegheit for det ein har.
Så får rynkene kome, ei etter i.
Det betyr at ein er i live.

Er ein så heldig å kome til 50 ish..
Ja, då må ein tåle det som kjem.

Dei unge – og eg har vore der – tenkjer;
“kva vil dei, dei er så gamle”

Eg forstår det som dei “vaksne” og “gamle” har sagt gjennom åra;

“Eg er ung på innsida – det du ser på utsida stemmer ikkje overeins med det som er inn i kroppen”.

Og i dag forstår eg det så godt – det dei seier;

FOR EVER YOUNG!

 

 

Mette Josteinsdatter Kvalsvik

 

 

#midtilivet #overgangsalder #passert50 #erilivet #rynker #livet #overgang #levdliv #tankespinn  #hyllesttillivet #foreveryoung

16 kommentarer
    1. Det var en flott, åpen og ærlig fortelling om livets følelser, som en 50 års evaluering. 🙂 Nå har ikke jeg slitt med overgangsalder, men levd rimelig tett innpå den. Dessuten har jeg hatt en sånn rar evne til å ha fokus på dagen i dag. Så rundinga av de femti, betydde ikke så mye – ei heller rundinga av de seksti. Men noen år senere…. da begynte jeg å lete etter håndbrekket…. 😀 Men fant jeg det… ? Men jeg gremmes ikke. Det som gjør vondt, er at helsa er så utrolig ujevnt fordelt, og også livets sorger og gleder. Men det er ikke lett å gjøre så mye med. Men omtanke kan deles, der kan helt sikkert jeg bli mye bedre. Når jeg leser bloggen din, så ser jeg en sprudlende livsglede, med fokus på flotte verdier i livet. Men jeg vet jo at det er så mye mer enn det. Og av og til så setter du fokus på det, med rette og på en fin måte. Og innlegget i dag – ja, det var som å sitte å lytte på en samtale mellom deg og du. Og det var en flott opplevelse 😀 Ha en nydelig midtukes dag 😀

      1. Åååå så fin tilbakemelding, jan Erling <3 Ja jeg er av den oppfatning at vi må gjøre det beste ut av tiden her, for vi vet ALDRI når den ender… Du har omtanke for de rundt deg, det er sikkert og visst! Ha en nydelig midtukes dag du også 🙂 klem

    2. Jan skriver så fint det jeg føler også når jeg leser innlegget ditt.
      Et herlig innlegg om det som vi alle går igjennom, ja, vi damer ihvertfall 😉
      Overgangsalderen har vart veldig lenge, og nå synes jeg det er på tide å være ferdig snart. Men heldigvis ikke så voldsomt lenger da.
      Du er så utrolig flott, og sprudlende både på bilder og i det du skriver. Formulerer deg så godt.
      Gled deg over de kommende årene også. Vi får være glade for alle årene vi får uansett hva de bringer. 😀🌹❤

      1. Ååå tusen takk kjekke Heidi Elise <3 Ja det er jo slik jeg føler det, jeg skriver det, og det blir jo av og til ganske så direkte, men ikke feil, tror jeg 😀

        Ja vi får glede oss over de kommende årene – og det de bringer <3 klem

    3. Flott skrevet, Mette! Akkurat sånn er det – alle tanker som farer gjennom hue – alt en tenker er over….! Men som ikke er det – livet er herlig, jentene har runda 50, og vi er forever young! Så godt som ferdig med alle overgangsplager er vi tydeligvis begge to! Det nytes…….. klem <3

    4. Du skriver så fint, kjenner meg igjen. Nyt dagene, jeg har rundet 60, og er glad jeg fortsatt er med☺.

    5. dette er livet om en er president eller dronning,livet er med oss allle mørk i huden eller lys,vi er alle like og jeg synes det er flott å se et menneske med levd liv på kroppen :=) overgangsalderen hm sliter fortsatt med nattesvette på 9 år ,akkurat den håper eg snart forsvinner da hi hi

    6. Godt formulert, Mette. Skjønner det sikkert føltes voldsomt å komme i overgangsalderen så tidlig som rundt 40. Trøsten nå får være at du nå nesten er ferdig mens vi andre nok må slite en stund til.
      Det er så utrolig viktig å akseptere seg selv mens man er på livets reise, med rynker og nedsig både her og der. Det er like lett, men jeg tror jeg blir flinkere jo eldre og visere jeg blir😉🤞
      Torsdagsklem til deg😘

    7. Jeg begynte jo på overgangsalderen når jeg var 39. Visste aldri du også var så tidlig. Jeg driver fremdeles med svette, både dag og natt. Har åpen måte vent meg til det. Så fantastisk flott skrevet Mette 😘Som jeg kjenner deg. Du er flink å få frem hvem du er 😊Glad jeg har blitt kjent med deg, både i bloggblokken og utafor. Håper vi sees snart. Klem ❤

      1. Tusen takk frodith! Nattesvetten er jeg ferdig med – og har ikke mye igjen av symptomer på overgangsalder…. Så bra er det liksom 😀 Glad jeg har blitt kjent med deg også – og gleder meg til å møte deg i Oslo etter hvert 😀 klem

    8. Så sanne ord. Den tiden der er ikke lett i det hele tatt. Men vi kommer igjennom det etterhvert og fortsetter. Heldige, er vi som kan det. Opp med hodet, fram med nesa og trim på, vi er flotte etter overgangen også.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg