tankespinn inn i dagen…

 

God morgen Norge!

Har du levd fra hånd til munn noen gang?
Vært blakk før lønna har fått satt seg på konto nesten…
Ikke hatt råa til det mest elementære, som mat og såpe og …
Kanskje har vi kjent på følelsen, både du og jeg?
Hvordan få endene til å møtes?
Kanskje har vi rotet det til økonomisk og betaler på gjeld som er ganske unødvendig, men ikke akkurat der og da…
Å ha trang økonomi er ikke godt
Man er satt i en situasjon pga av situasjoner som ikke alltid er selvpåførte
Og hjelpen hjelper ikke..
Og man er for stolt til å spørre om hjelp.

 

***   ZOETICWORLD har spurt om hjelp   ***

 

 

DAGENS BLOGGERE

 

Plass nr. 46 =  HEIDISVERDEN

 

Plass nr. 67 =  FRKFRONTEND

 

Plass nr. 93 =  TUROGTRENING

 

 

~¨~   STÅ DEG VEL INN I DAGEN   ~¨~

 


#tankespinninnidagen #godmorgennorge #stolt

16 kommentarer
    1. ja hun har spurt og jeg har hjulpet litt ,og jeg synes det er helt umenneskelig att noen skal ha det slik i Norge ,der har regjeringen en kjempejobb å gjøre for jeg føler att dei er litt blinde på egne borgere ,for alle norske borgere er faktisk ikke like med en tykk lommebok ,det er noen politikerane skalulle fått kjjent på selv en måned eller to ,kanskje noe hadde skjedd da :=)
      og ja jeg har kjent på det å måtte snu på krona men den gang fikk vi hjelp når vi gikk på sosialkontoret ,

    2. Tror nok de fleste av oss har kjent på hvordan det er å ha dårlig råd. Det er ikke en god følelse og fører til mange bekymringer. Vi må alle hjelpe der vi kan og huske å se rundt oss og spørre hvordan andre har det. Ønsker deg en finfin dag!🤗

      1. Ikke sant 🙂
        Det er så viktig det, å se seg rundt og gjøres oppmerksom på livet rundt. Mange sliter og har det tøft, også kan vi hjelpe der vi føler vi kan 🙂 Lag deg en fin fredag 🙂

    3. Så fint hun deler. Mange av oss har opplevd den følelsen og ikke ha kontroll over det økonomiske, og det er vondt. Vi hadde en sånn periode under krakket i 88, men jeg har jammen kjent på det før og siden også. Fryktelig vanskelig å be om hjelp, men noen ganger er det det som skal til. Hun klarer dette, det er jeg trygg på. Klemsiklem til deg 🙂

      1. Hun klarer dette <3
        Ja jeg hadde det slik da barna var små og jeg blei alene om omsorgen… tøffe år… hadde det ikke vært for mine foreldre så vet jeg ikke hvordan det hadde gått… <3

    4. Tøffe, gode Helene – og snille du som deler også! Det er absolutt ikke lett å be om hjelp! Da ungane var små, var det hånd til munn her, men jeg klarte det med et nødskrik! Det var tøffe år – som ungane ofte bringer på bane nå….! Klemmer <3

      1. Jeg hadde det som deg… det var tøft… men jeg klarte meg pga mine foreldre som var fantastiske. Men tøft… ikke snakk… Folk aner ikke! klem tilbake til deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg