tankespinn inn i dagen…

 

God morgen Norge!

 

Søndag morgen..
Og ei tid var denne dagen den kjedeligaste dagen eg visste om.
Ein dag å berre sove vekk
Ligge til langt ut på dag og det var middag
Søndagar var stille og kjedelige

Søndagar var dei dagane vi besøkte familie eller fekk besøk – og det var ikkje så kjedelig akkurat.
Men alt i alt var søndagar kjedelige

Men eg likte søndagar og “søndagsklede”
For “søndagsklede” hadde vi
Det var den dagen ein gjekk i finare kle enn resten av veka
Og når mamma sat ved symaskina – då var det ikkje måte på kva ho kunne trylle fram.
Nye bukser med den største slengen…
Boblejakker og mykje strikk – vestar og gensara og vakre strikkajakker

Det var også dei dagane uhella kom som perler på ei snor
Finekle og uteleik hang ikkje alltid saman…

I dag har ein “finekle” eller “søndagskle” heile veka..

 

 

 

Plass nr. 50  =  KRISTIN CLEMETS

 

 

Plass nr. 71  =  FRUENSVILJE

 

 

 

 

STÅ DEG VEL

 

 

 

#bloggeretopphundre #plassnummer50  #bloggere #plassnummer71  #topplisten #blogglisten #blogglistentopphundre #stådegvel #tankespinninnidagen

10 kommentarer
    1. Koselig med mamma som lagde masse fint å pynte seg med. Mamma sydde også mye til meg!
      Søndag er fortsatt litt kjedelig innimellom synes jeg. Jeg liker at ting er åpent…
      Men en varm sommerdag – en søndag er aldri kjedelig! 🙂

    2. Mm – det der er minner! Minner om kaffebesøk og skjørt og kjoler……. om at det ikke var lov å leke i de klærne (men vi gjorde det likevel…..)! Men mest av alt var søndager dager med turer og turorientering – jeg har alltid vært ei utifriluft, skjønner du…..! Gode klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg