hmmm….tankespinn inn i dagen…

 

 

 

 

God morgen Norge!

 

 

 

For å være helt ærlig….
HVORFOR VAKSINERES IKKE YNGRE, VOKSNE OG HELSEPERSONELL, FØRST?

Det er VI som er UTE i hverdagen………..
Det er vi som reiser til og fra jobb… er på skole, barnehage, på reise, møter  mange mennesker i forbifarten..

Når man ser på spredningen…

Ærlig talt – er det bare jeg som tenker slik?

At i de store byene, som f.eks. Oslo, trengs det å vaksineres NÅ!

Jeg tror vi verner om de eldre og de på sykehjem, ved å vaksineres først…
Da unngĂĽr vi ĂĽ dra smitten INN pĂĽ sykehus, sykehjem osv.
Er det en sĂĽ trang tanke?

Jaja  vaksineringen er i gang… men for meg føles det ut som om det begynner i feil ende rett og slett..
For økningen bare fortsetter ute…

 

 

 

Plass nr. 50 = NINAUTENFILTER

 

Koronatesten…
Jeg har tatt den TO ganger, og ventetiden var like fĂŚl begge ganger.
Dette med å se scenarioet med HVEM og HVOR og HVOR MANGE du har smittet – for testen er helt sikkert positiv.
Og sĂĽ er den heldigvis NEGATIV.
Men det er ikke slik for alle.
Mange tester positivt.

Heldigvis testet Nina negativt på sin – og halsen er bedre!

 

 

 

 

 

#covid19 #vaksinering #plassnummer50 #bloggeretopphundre #blogglistentopphundre #blogglisten #blog #bloggere #trangtanke

14 kommentarer
    1. Jeg tenker at de som sitter med myndigheten vet noe mer om smitten, hvordan det spres, hvordan det ikke spres osv. Jeg leser jo nettopp at vaksinen ikke nødvendigvis hindrer selve smittespredningen (de vet for lite), men at du ikke blir SYK om du blir smittet. SĂĽ derfor er det vel mer nøye med de gamle først. Google ” vaksine og smittespredning” sĂĽ ser du det 🙂 HĂĽper du fĂĽr en fin dag, jeg skal UT, eneste lovlige stedet utenom leiligheten vĂĽr 😀

    2. Ja i en ende mĂĽ en begynne sĂĽ da velger de de svakeste først…, men om det er riktig, det er usikkert… Korona test har jeg tatt mange ganger da jeg bor i Bergen og blir stadig utsatt for smitte… heldigvis har det sĂĽlangt ikke kommet smitte inn pĂĽ sykehjemmet jeg jobber pĂĽ ☺️👍❤️ God helg til deg 😘❤️

    3. Hehe, ja, heldigvis var testen negativ:-)
      Er enig i tankene dine rundt rekkefølgen pĂĽ vaksineringen, – men det er vel gode grunner for ĂĽ starte med de eldste først ogsĂĽ…
      Heldigvis ikke jeg som bestemmer 😅
      Ha en gnistrende fin lørdag, Mette🌟💕😘

      1. Ja jeg tenker at planen de har er riktig 🙂 Heldigvis ikke jeg som bestemmer heller 😀

        Ha en gnistrende lørdag du ogsĂĽ 😀 Her bygger det seg opp til full storm…. 🙂

    4. Hihihi….. nei det er ikke bare du som tenker sĂĽnn…..for jeg snakka med mi datter om det for en halvtime siden…… vi er altsĂĽ av lik oppfatning som deg! Korona er rett og slett bare stress i hue pĂĽ bĂĽde meg og de aller fleste andre.. . En evig redsel….😪😪😘

      1. Hei og takk for det 🙂 Jeg har ingen erfaring med dietter – sĂĽ det mĂĽ nesten bli opp til hver enkelt. For min del er det best med “vanlig” mat og det ĂĽ spise mindre og sunnere. Mere grønt og mindre salt og søtt 🙂

    5. Jeg synes helsepersonell skal vaksineres først. De stür i første linje og skal hjelpe alle andre.
      Men det er heldigvis ikke jeg som bestemmer..
      Ha en flott søndag, hüper stormen er over☺

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngü personangrep og sjikane og prøv ü holde en hyggelig tone selv om du skulle vÌre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĽ nett.

Siste innlegg