turen i gĂĄr

Dagen i gĂĄr, med turer og kiropraktortime.

Hun er dyktig, det vet jeg fra før.
Men denne gangen er hun mere fokusert pĂĄ dette med positive og negative tanker.
Valg man tar.
Sortere ut det negative og prøve fokusere positivt.
“Legge til side” katastrofetanker.

“Som om du har noen skydotter i siktet – og velger deg de gode skyene, og skyver til side de som ikke er bra”

Og jeg VET og erfarer jo ofte at man blir lettere av det positive tankemønster.

Jeg har balet med tanker om hvordan i all verden jeg skal klare nattevaktene som ligger foran meg………
Men sĂĄ er det kunsten ĂĄ ikke bekymre seg i forkant.

Jeg er veldig flink å øse meg selv opp innvendig i lang tid i forveien og når det er over tenker jeg at DETTE var ikke noe å øse seg opp for.
Og da er enorme doser med energi brukt opp på negative ting, og man er helt tom innvendig….

Men lærer jeg?

Jeg tror ikke det………

For jeg er i samme tankemønster nå.

HVA OM?
KLARER JEG DET?
HVA SIER DE NĂ…?


Men så skjerper jeg meg og tenker; at dette skal jeg klare 🙂

Ja, med et smil 🙂

SĂĄ blir det plutselig litt lettere med en gang.


Etter en time med kiropraktor Elisabeth, er jeg oppløftet og føler ny energi strømmer gjennom kroppen.

Det er klart jeg selv har det største ansvaret – og må jobbe med meg selv.
Bare det ĂĄ gĂĄ en tur.


Men jeg er litt for kravstor mot meg selv har jeg fĂĄtt beskjed om.

Jeg vil for mye!

Men er ikke det greit da?
Ă… ville?

Men,……
nøkkelen er å gjøre/ville det på rett måte…..

Være snill mot seg selv

Roe ned

Og det er det jeg må lære……
Å ikke kreve for mye på en gang selv hvor mye jeg vil…..

Også dette med å tenke at “dette går bra det”
Istedet for ĂĄ bruke all energi pĂĄ ĂĄ tenke ned alt innvendig.

OgsĂĄ er det sĂĄ herlig ĂĄ bare ligge der pĂĄ kirppraktorbenken ĂĄ kjenne pĂĄ smerten hun treffer.
Ja, for når man er stokk stiv fra hårroten og ned i tærne……
Da gjør det vondt med behandling.


Hun treffer punkt som gjør at jeg blir helt sjokkert over at jeg har gått slik i flere år uten å gjøre noe med det…………
GJøre noe?
Joda det har jeg….
Vært innom flere fysioterapeuter som er veldig opptatt av  “selvtrening” og ikke tar på deg en gang.
Og det er helt greit det….  det med selvtrening…. for jeg elsker trening…. men jeg mener at av og til må de kjenne på deg, kjenne på nakken ryggen eller hva det nå er…
Men selvtrening er helt i en fysioterapeuts ĂĄnd for tiden, og jeg er IKKE enig i det.


Noen ganger trenger man noen som kan trykke på de rette punktene og løsne opp i stive og vonde punkter.


SĂĄ tar man det groveste selv.
Bevegelse og tankemestring.
Mestring av kropp og sjel.
Sortere – ikke la det hope seg opp – for da hever skuldrene seg og hele kroppen stivner…..


Det er jo litt slik med fibromyalgi og andre revmatiske lidelser……
Man må ta tak….
Unngå stress…
Roe ned….
Egentlig bo i et varmere land……..
Trene……
Bevege seg….

Mange tanker fĂĄr man nĂĄr man gĂĄr og verker i kroppen og er litt nede.

Men jobben gjøres 24/7.
Man er 110 % ansatt i egen kropp og eget liv og har det fulle ansvar – så langt det går 🙂

Jeg blir sykt lei av å være “syk” og ikke mestre 100 %……
Det er en ærlig sak…..
Men jeg lærer hele tiden, og nå øver jeg meg på å bli “snillere” med meg selv.
Ikke ha de skyhøye forventningene om alt jeg skal klare.

For meg som elsker trening og fjellturer er det ikke OK å IKKE gjøre de tingene, men bare det å snu tankene litt og tenke at litt om gangen….
Og ikke gape over for stort hele tiden….
Akseptere….

 

 

 

#onsdag #fibromyalgi #tankemønster #kiropraktor #mestre #smertemestring #akseptere #kunstenåikkebekymreseg #revmatisme #fibro #tanker #tenkepositivt


 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĄ nett.

Siste innlegg