avhengighet lager mange ringer i vannet.. ingen krefter igjen… og svanesang

 

BLOGGERE TOPP HUNDRE

 

God morgen Norge!

 

I skrivende stund fyker skoddedotter over fjellet, nakken og ryggen er stiv og været er rått.
Inne surrer tv med God morgen Norge, frukosten fortæres og jeg falt for en setning
Torbjørn Jagland sa i intervju for noen minutter siden

HER

 

Et fint sitat eller ordtak å ta med i dagens samfun.
Ellers er det fokus på Covid-19 og USA…
Pluss at Halloween nærmer seg.
Halloween…
Har aldri feiret det, men nå er det tradisjon også i Norge.

 

Anyway….

 

 

I bloggverden er det slik i dag:

 

Plass nr. 25 = LIVETMEDVESLA
Avhengighet lager mange ringer i vannet

 

 

Plass nr. 55 = CATHRINE RUTH
Ingen krefter igjen

 

og

 

Plass nr. 100 = PERIFERISKRIBLERI
Svanesang

 

 

 

Man kan ikke forandre andre mennesker.
De må være med på prosessen selv.
Jeg har prøvd, så akkurat det vet jeg.
Avhengighet!
Jeg vet mye om den lidelsen for å si det slik.
JEG har vært avhengig av RØYK og pepsimax – ikke de værste tingene?
Ille nok – og man må ha ryggrad for å komme seg ut av avhengigheten, rett og slett.
Det handler om viljestyrke.
Men det å redde et annet menneske fra avhengighet – det går ikke.
Jeg har prøvd!

 

Av og til bare forsvinner all energi.
Sånn er det bare.
Da må en roe ned og kanskje flytte fokus.

 

Å drømme seg bort rett og slett.
Av og til må man det – tilbake til noe som varmer rundt hjertet.

 

 

#dagenssamfunn #bloggere #bloggeretopphundre #blogglistentopphundre #blogg #blogglisten

6 kommentarer
    1. nei forandre et annet menneske greier en ikke om personen ikke vil selv ,avhengighet krever styrke å komme seg ut av det er sikkert :=) og drømme ,ja det kan være godt å drømme seg bort innimellom bare en kommer tilbake etterpå hi hi ,ha en fin dag da

    2. Jeg har ingen erfaring med avhengighet, men kan tenke meg at det er umulig å lykkes med å endre noen…..! Jeg drømmer meg ofte bort, jeg….. det er rett og slett som pappa sier “billigreise” – og helt innafor i disse tider! Klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg