det gjeld ikkje meg…

 

Likegyldigheit
Du møtar den over alt,
og du opplever den tett på inntil fleire gongar gjennom livet
Likegyldig

 

Eg er ikkje interessert
Eg er ikkje interessant
Eg har nok med mitt
Eg har nok med alt anna

 

Likegyldigheit
Trekker på skuldrane; kva så…
Det gjeld ikkje meg
Kjenner ikkje vedkomande så godt allikevel…

 

For nokon går dette greit
Dette å oversjå – ignorere og halde på avstand
Eg får det berre ikkje til like godt
Eg bryr meg for mykje
Korleis har du det?

 

Mette Josteinsdatter Kvalsvik

 

 

#minedikt #tankerblirtilord #etdiktomdagen #egbryrmeg #korleishardudet #egfårdetberreikkjetil #likegyldigheit #likegyldig #kvaså

8 kommentarer
    1. Jeg tror at likegyldighet kan være “sunt” på det viset at en ikke kan engasjere seg i alt. Jeg kan ikke redde verden, men jeg kan kanskje bidra med NOE for NOEN. Jeg sliter meg ut/blir sjuk hvis jeg skal ta voldsomt innover meg alt jeg får vite om lidelse og nød rundt omkring. Men: Bare trekke på skuldrene, gi blaffen, opptre hensynsløst og være seg sjøl 100% nok er noe helt annet. Så du har absolutt et poeng her…💜

    2. Jeg tror en gylden middelvei er det beste. Bry seg om, men ikke la seg spise opp innenfra av forskjellige ting. Man må velge ut, og verne seg mot NOE, mener jeg 🙂

    3. Jeg er en sånn som tar altfor mye innover meg……….! Spesielt for de nære, selvfølgelig – men også for andre! Tror det hadde vært kjekt å distansere seg – men jeg er ikke en person som typ gir blaffen! God klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg