gedigen sjokoladekake…og ryggkræsj…

Og sånn går no denne onsdagen sin gang…
Og ryggen begynte trøble før jeg var kommet langt på vei… det kom liksom et hekseskudd-varsel om du kjenner til den type ryggsmerte….

 

Venninnetur til Volda…
Og vi nyter en god lunsj på bakeriet – så kommer datteren til venninna mi innom,
og tar kaffe sammen med oss, og vi voksneste unner oss noe søtt til kaffien….
Og den kaka må jeg si var STOR… men jeg elsker jo sjokoladekake da 😀

 


Har du sett et slikt fantastisk sjokoladekakestykke??!!!
Mmmm og det var godt også!

Og i det vi skal til å reise oss fra bordet, dukker bloggvenninne FRUENSVILJE opp – og vi kan KLEMME hverandre!
Og hun har kjøpt den fristelsen jeg IKKE valgte denne gangen, da sjokoladekaka blei for fristende.
Og hva var det fruensvilje hadde kjøpt og skulle kose seg med,
joda, en veldig fristende
kokosbolle!
Og klikker du i linken over, ser du hvor fristende den ser ut 😀

 

 

Vel hjemme måtte jeg ta en tur med hunden Leia, da hun nektet å gå tur til morgenen.
Hun tror noen dager nå at vi alltid skal kjøre bil, og da vil hun ikke ut med en gang… men nå i ettermiddag var der nok ting og tang en hund trenger å gjøre, og hun blei med på tur.

Vi hadde ikke gått lange betan før ryggen og hele høyre fot streiket.
Som å gå på puter… og en følelse av nummen fot og lår og tendens til at det “rann løst” i ryggen gjorde at det blei museskritt en hel liten runde i panikk for at jeg IKKE skulle komme meg hjem.
Så dette er utviklingen i min sykemeldingsperiode hittil – jeg blir værre…..
Har fått time hos ortoped – men det er ennå tre uker til den timen foreligger – så nå krysser jeg fingre for at det ikke skikkelig renner løst – for jeg har jo vært akkurat DER før.
Men nummenheten i foten har jeg aldri vært borte i før.
Nervesmerter og stikking og nummenhet osv….
Juhu sier jeg bare!

 

 

Med museskritt kom vi oss rundt den delen av bygda jeg hadde bestemt, traff en nabo som lurte på hva som var greia med saktefart-situasjonen…. og vel hjemme er jeg glad det ikke skjedde noe mer liksom 🙂

 

HELSE I HVERT SKRITT!

 

Men dagen var fin med venninne og storesøs Marie,
– og det å se Connie igjen var knasende herlig!
Og en dag skal jeg kjøre avsted og besøke fruensvilje, men ikke akkurat denne perioden.
Jeg vil bli bedre først!

 

Tusen takk for dagen i dag gode storesøs 
Viktige minner som perler i et halskjede 
Helse i hvert latterlige humør-korn
Vitamininnsprøyting

 

 

 

 

STÅ DERE VEL!

 

 

#rygg #hekseskudd #ryggsmerte #nummenhet #vissenfot #stådegvel #vilblibedre #museskritt #onsdag #venninnetur #sjokoladekake #gamlebilder #helseihvertskritt

14 kommentarer
    1. Uffameg, det vil seg ikke for deg! Heldigvis at du kosa deg tidligere på dagen, og så hyggelig å treffe Connie! God bedring, og stoooor klem 😘😘

    2. Så koselig med bloggertreff! Den sjokoladekaka ser herlig ut – og så den fine pynten da! Håper ryggen roer seg, og at nummenheten i foten går fort over. Ikke noe trivelig når det blir slik. Du er jo veldig flink til å trene når du klarer også, så det er ikke mangel på trening/aktivitet som gjør at ryggen sklir ut. Far hadde isjias flere ganger, og noen ganger ble han nummen i foten også. Lett styrketrening for ryggmuskulaturen var det som hjalp ham best. 🙂

      1. Ja akkurat nå for tiden tør jeg nesten IKKE gjøre noe for da renner det løst og akkurat det har jeg hatt noen ganger – og har måttet ake og krype trappene i huset…. og det er så vondt…. denne nummenhetsfølelsen har jeg aldri hatt før… Håper det går seg til uten operasjon…. så hva ortopeden skal utrette vet jeg faktisk ikke…. hmmm

    3. det var kaka si det :=) den såg jeg ikke for jeg tenkte kun på kokkosbolle da jeg gikk inn på cafeen :=) det var veldig koselig å treffe deg selv om det bare var et svært kort møte ,sånn er det noen ganger ,men det kan gjøre dagen alikavel ,det gjorde det for meg iallefall :=) hva skal ortopeden gjøre ? er det snakk om en mulig opperasjon ? ,jeg er spendt jeg også på mine hofter og bekken ,tok jo røntgen av hele greia og har blitt værre etterpå for jeg måtte tøye og bøye for bilda på en måte som var svært smertefullt ( godt du og venninna di koste dokke i dag ,,ikke vanskelig å se att dere har det fint sammen

    4. Sender masse gode tanker og klemmer,, håper det bare blir bedre og bedre. Men det ble jo en flott dag likevel, med opplevelser som gir gode minner 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg