helårsallergiker og tannlege……

 

 

Allergimedisiner året rundt……..
Men som regel en liten pause fra august og utover – til desembermånen kommer……….
Da er det påan igjen.

Har medisiner – tabletter, nesespray, øyedråper og ventoline……….

Men…. denne tiden er den verste – frem til mai er passert……..Men det er alt etter fra år til år.

Og denne perioden vi er i nå er den verste.
Og jeg klarer meg ikke med de overnevnte medisiner.

Må til med allergisprøyte………

KENACORT

Halsen er som en rasp…… øynene hovner opp og klør, og nesen som ALLTID er tett, er tettere enn vanlig.
I fjor tok jeg også allergisprøyte – og det var et år med MYE i luften.
Det er tidlig – men jeg har faktisk måttet ta allergisprøyte så tidlig som i februar på grunn av milde vintere og pollen som kommer fykende fra sør.
Så vi er så forskjellige alle som èn.

Jeg skal til legekontoret og få satt Kenacort i dag, for nå sliter jeg.
Hodepine, veldig trett og hals som en rasp og har måttet ta allergitabletter x4 for å holde ting i sjakk.

 Kenacort fungerer og tar bort mye av plagene – og jeg er i himmelen en god periode 😀
Men ventolinen MÅ jeg ha med hele tiden nå fremover på turer  – da jeg får astma-allergi 🙂

 

Det er bare å smile av det…….
Ikke så mye annet å gjøre, selv om jeg blir sliten og trett pga allergiplagene.
Hodepine……..

Men pytsan, det finnes da værre ting……..
Og jeg har jo medisiner for det!

Jepsipepsi – og klar for våren.

Bare å komme – våren, med alt den har å by på 😀

 

 

Og apropo verre ting…………..

For ikke å snakke om tannlege…………

Tannlegeskrekk er en realitet her hos denne dama……..

Jeg hadde time der i dag – før jeg fikk satt allergisprøyte……

Ikke noe å glede seg til…………….

 

 

 

Men det er ingenting som er bedre enn når tannlegen sier at alt er fint!

Jepsipepsi og NULL HULL er berre lekkert.

Så var det å suse seg avgårde til et jobb-møte……………

Og hjem etter hvert å rekke å lufte hund.

For i dag har våren kommet rett og slett 😀

 

#kenacort #allergisprøyte #allergi #allergiplager #våren #tannlege #tannlegeskrekk #nullhull

6 kommentarer
    1. det var litt av en dag ja,nei alergien er ikke god,bruker å reagere mest på denne tiden jeg også,men til nå har jeg faktisk ikke kjnt noe ennå,det har hent enkelte år att jeg ikke reagerer og andre år reagerer jeg veldig.
      Tannlege er ikke gøy,liker det ikke ,men bedre å sjekke seg fast så en ikke sitter igjen med masse problemer om en skulle være så uheldige

    2. Her var det mye off,, har den største medfølelse med alle allergikere. Det må være grusomt i store deler av året. Her er det ikke antydning til pollen, med temperatur under 16 minus. Men Ventoline bruker jeg, + Relvar. Men av andre grunner. Tannlege har jeg aldri vært engstelig for. 😊 lykke til inn i den vestlandske vår 😊 klem

    3. Tannlegen er ikke morsom…. og det er godt når det er null hull og et år til neste gang….. allergi må være veldig slitsomt – du stiller forberedt så godt det lar seg gjøre! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg