høstlek torsdag.. og tannpleie fredag…

 

Torsdagen føyk av sted slik som alle andre dager…
Turer gåes og hunden luftes
Mindre og kortere turer alt etter form og farge

Så er det så herlig å leke litt i høstløvet
Gjør du det?
Rulle deg i løvet, kaste det i luften eller bare pynte håret med noe

Jadda!
Litt barnslig og tullete må man da kunne være en torsdag formiddag 😀
Det er bare sunt det!

Og for ikke å glemme dette med å “klemme” et tre – gjør bare godt det!
Utifriluft gjorde det i går…  gjorde du det?

 

 

FREDAG

 

Så vet du at fredagen starter med det du liker snart aller minst…
Tannlege!

Men, denne gangen skal jeg “bare” til tannpleier…
(jeg har gått tilbake til tannlegen jeg hadde for noen år siden – i det private – Sana Oris – og min favoritt-tannlege…)
Hun ser betenkt på meg… når hun ser på bilder av tennene… har du fått beskjed før ang tannkjøttbetennelse?
HVA?!

Åh nå mister jeg alle tennene???
Krisemaksimerer i hodet med en gang….

 

Neida… dette er så tidlig stadie at dett holder vi kontrollen på.
Så renses det og snakkes litt og jeg ringer og får bestilt min journal fra gamle tannlegekontoret og vips så er jeg nesten ferdig…
Kontroll to ganger i året… og fikk ikke gjort all sjekk i dag så skal tilbake i november…

Men du – dette er viktig!
Tenner og føtter rett og slett – så dette MÅ prioriteres 🙂

Hele kroppen er under behandling nå – føler jeg på….  jaja  sånn er det 😀

De fleste får noe slikt, sier tannpleieren – og noe er arvelig og andre får det pga dårlig tannstell osv. Hos meg er det nok arvelig… for både mamma og pappa kjørte gebiss i ung alder… sånn var det den gangen – i dag er det annerledes 😀

Ute regner det nå

God fredag til deg

#høstløv #tannpleie

11 kommentarer
    1. Kjenner igjen følelsene hos tannpleier / tannlege. Krisemaksimerer jeg også, tenk om jeg får beskjed om at tennene er i ferd med å løsne? Eller om jeg må ta flere rotfyllinger og sette på kroner?
      Men heldigvis er det som regel ikke noe galt.

      Du er fin med løv i håret!
      God helg! 🤗

      1. Artig å leke litt 😀 Ja tannlegeskrekk er skrudd på fullt volum her når den dagen nermer seg .-/ Men godt når det går bra og null hull og slikt 😀

    2. Skulle ønske jeg kunne rope høyt JA til at jeg ruller meg rundt i løvet, for det ser så gøy ut, men nei dessverre…. Viktig å gå sjekke tennene sine jevnlig, sånn at om det skulle oppstå noe så får man gjort noe med det med en gang. Jeg byttet også tannlege for noen år tilbake, og føler at tennene og jeg blir tatt godt vare på. Ønsker deg en fin fredda, klem 🤗

      1. Tusen takk!
        Og jeg har nå sett enda en episode av “FOREDERNE” og fredagen har gått over til tidlig tidlig lørdag morgen 😀
        Lag deg en fin ny dag 🙂 klem

    3. Jeg trodde faktisk at det var torsdag i dag, helt til jeg leste innlegget ditt! 😀 Men jeg vet at det er helg i morgen, altså…

    4. Å du gjorde det – klemte et tre! Tusen takk! Jeg skal virkelig gjøre det nå etterpå altså! Selvom det er litt mørkt! Takk for link – takk for turen! Og tannlegen…. jeg venter på en time til å trekke en visdomstann – håper veldig at tannlegen har glemt hele greia, hihi…! Klemmer <3

      1. hahahaha men den visdomstanna må nok bare ut den da :-/ Jeg har trukket tre av fire…. bort med de!
        Ja klemme tre er bare godt det :_D

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg