jeg er en planlegger… konfirmasjon..

JEG ER EN PLANLEGGER!

 

I går var jeg i konfirmasjon i Ålesund.

 

 

Min barndomsvenninne sin midterste datter, og jeg er fadder.

Når man er kroniker, og

ikke er i form, blir alt mye vanskeligere, og jeg for min del stresser mer i dårlige perioder.
Stresser med tanker…
Men er uansett blitt flinkere å prøve roe ned, tenke gode tanker og forsøke stå i det.

 

Men å reise til Ålesund – kjøre bil – med en kropp som ikke er god – det tar på.

Og jeg planlegger – for å ha god tid.

 

Så min plan:
stå opp klokka 06.00
Frukost
Lufte hund
Få bunaden på og kjøre hjemmefra 08.00
Ta ferge fra Hareid 09.00
Så er jeg i Ålesund ferdig parkert foran huset 10.00
Og da er det en time til vi skal rusle til kirken.
Denne tiden MÅ jeg ha – så jeg slipper stress.
Kvalitetstid med familien – en kopp kaffe – og bare for å roe ned etter kjøreturen over.

 

11.30 er det konfirmasjon
14.30 koltbord og jeg holdt tale til fadderbarnet og konfirmanten 🙂
16.30 kaffe og kaker
Og 17.30 tok jeg ferge hjem.
Hjem til hund rundt 18.45 – og det har vært en lang dag.

Og på lufteturen med hunden kom alle vondtene frem igjen.
De jeg hadde sperret av – lagt lokk på – for jeg klarer det for en periode.
Hjemme, få av bunad og slappe av, da siger det på.
Trøtt som en strømpe og til køys før 22.00!

 

Som sagt; en planlegger.
Det er slik det blir når man er kroniker.
Enten klarer man det ikke eller så satser man på at det går bra.
Av og til må man satse.
Det koster – men det må det bare av og til.
Og man vinner litt – overvinner seg selv ved å satse – og er glad i etterkant at man orket, liksom.
Kroniker…..
Det gjelder å smile å være glad selv om det koster litt.
Og de ekstra smertestillende jeg hadde med, de slapp jeg ta.

Jeg hadde en veldig fin dag i går!

 

 

Jeg har fått lov å dele noen bilder fra dagen:

 

 

 

Barndomsvenniner <3

 


Marita sine flotte døtre

 

 

 

#konfirmanten

 

 

 

 

 

 

For en dag – sommervarme – sola skinner og alle er glade!

 

Ved Ålesund museum – litt fotoshoot med konfirmant og faddere.
Har ikke lagt ut bilde av de andre – da de ikke vil være med i offentlig lys 🙂

 

 

Tusen takk for en herlig dag!

 

 

 

#konfirmasjon #jegerenplanlegger #smertemestring #kroniker #hverdagensomkroniker #festdag #sommervarmeioktober

10 kommentarer
    1. Flott konfirmasjon da 🙂 Det med smilet. Litt sånn som Annebe sier: det blir ikke VERRE om man smiler, så derfor gjør hun det selv om hun har vondt/er sliten 🙂 Klemmer og fin søndag <3

    2. Så flotte dere alle var i bunadene deres 🥰 Jeg er akkurat som deg, må planlegge en sånn dag minutt for minutt. Problemet da er ofte at jeg blir helt utslitt av selve planleggingen, for jeg er ikke så god til å slappe av.

    3. Et nydelig innlegg 🙂 Skjønner veldig godt at det kreves en god del tanker for å gjennomføre på en god måte 🙂 Vi sa fra oss en konfirmasjon i år, da måtte vi ha reist til Trondheim. Det tok vi ikke sjansen på. Men var på en her lokalt, til en gammelonkel kar. Men det var skalert ned til det minimale 🙂 Nyt søndagen på alle måter <3 Klem

      1. Ja det blir slik nå – og når formen min er som den er, klarer jeg ikke komme meg til Lillestrøm akkurat nå :-/ Sånn er det bare, selv hvor kjedelig og trasig det er 🙂 Jeg har hanglet lenge… og er fortsatt ikke helt flink til å lytte til advarsler – i og med jeg alltid har smerter…. men nå er det litt slik “nede for telling”… jepsipepsi! klem

    4. Skjønner godt at du må planlegge, og det må være veldig spesielt å legge lokk på vondtene og brenne på! Jeg syns du er så vanvittig tøff og klarer lissom alt du setter deg fore…….. Fine bilder og en flott konfirmant! Tenker på det med å legge lokk på…litt samme opplegget som jeg gjør med mitt psyke, som ikke skal fram i alle anledninger kanskje…..! Noen ganger umulig, men flest ganger holder jeg fint til jeg kommer hjem! Tusen takk for at du deler – god klem <3

    5. Så koselige bilder av alt sammen, og så fint vær. Du er så flott i din bunad, som en ung konfirmant selv jo! Ja, det tar på for deg som er kromiker. Jeg synes sånne dager er koselige, men slitsomme selv. Jeg også må planlegge for å få det til å fungere liksom. Lurt er det også, for da blir det ikke så stressende. Håper du har kost deg på søndagen i dag.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg