min kalender – luke nr 1

ADVENTSKALENDER/JULEKALENDER

 

I år blir det ingen pakker!
Min kalender inneholder julesanger 🙂

Fra luke 1 til 24 kommer det julesanger som perler på en snor.

 

Og bak luke nr 1 – som også er 1 advent, tenner vi lys.

 

Og jeg fant faktisk hele TRE forskjellige sanger som har med dette å tenne lys:

 

Nå tenner vi det første lys,
alene må det stå.
Vi venter på det lille barn
som i en krybbe lå.

 

~¨~¨~¨

 

Så tenner vi et lys i kveld,
vi tenner det for glede.
Det står og skinner for seg selv,
og oss som er til stede.
Så tenner vi et lys i kveld,
vi tenner det for glede.

 

~¨~¨~¨

 

Tenn lys, et lys skal brenne,
for denne lille jord.
Den blanke himmelstjerne
der vi og alle bor.
Må alle dele håpet så gode ting kan skje.
Må jord og himmel møtes,
et lys er tent for det.

 

 

Så herlige vers om å tenne lys.
Og jeg liker alle – kjenner til alle – men min favoritt er dette siste – for denne lille jord <3

#julekalender #1advent #1desember #desember #ventetid #kalender #adventskalender #lukenr1

12 kommentarer

Siste innlegg