nĂ„r katten tar ferie og det romestreres i veggene…

 

 

NÄr en liten mus skal ut Ä gÄ,
mĂ„ hun se seg for Ă„ passe pÄ 

 

 

Det er jo litt slik at nÄr katten er bort,
danser musene pÄ bordet



 

 

Men, katten er ikke borte!

 

Har han blitt lat?
Har han forspist seg pÄ mus???

 

Jeg har iallefall for fþrste gang i mitt liv hþrt mus i hus

Romestrering – noe sĂ„ vanvittig – i en vegg


Rett og slett en hel natt nesten uten sþvn

OgsÄ tidlig opp pÄ jobb..
gjeeeesp

Men enda mere grþss og gru for hva som kan vére i veggene eller mþrkeloftet
.

 

Og hva skal jeg da gjĂžre?
Jeg har anskaffet TO musefeller
 som har ligget i en skuff

Men nÄ mÄtte de settes frem.
Og HVOR skulle de settes??

 

En i vaskekjeller og en i andre kjeller

Men
.. musa er i veggen – kanskje opp mot taket?
ÅÄÄÄÄ mÄ jeg Äpne luka i taket pÄ soverommet mitt???

 

Hmrf

Jaja – hente en musefelle som er plassert ut – omplassere den – en liten ostebit – og sette seg og vente
.

 

Blir det musesmell i fella??!

 

 

NĂ„r nettene blir lange og kulda setter inn
.
Da sier vesle muse-mor til ungeflokken sin
.
Om ingen gÄr i fella
 men passer seg for den
.

 

Og pang!
Der lÄ det en mus i musefella mi!!
SĂ„ er det en mindre
.
Skal tro om det er flere??

 

VÊrre brÄk har jeg ikke hÞrt maken til, av en sÄ liten skapning
..

I dag tidlig gjekk nok musa inn og ville ha osten

NĂ„ har jeg smurt de med PEANØTTSMØR som er anbefalt 😀

 

 

Godt innsmurte musefeller
.
Og frister det ikke
 da blir det ostekuler igjen!

 

 

 

#musihus #mus  #musefelle #fangemus

12 kommentarer
    1. Uff… det er kjedelig altsĂ„! Ja, de liker visst peanĂžttsmĂžr…. da vi fortsatt hadde onkel sin gĂ„rd, brukte jeg marsipan med sjokoladetrekk… det likte de ogsĂ„, hihi…! FĂ„r hĂ„pe du fĂ„r fanga dem alle! Klem <3

    2. Hoff,, det mĂ„ vĂŠre noe skikkelig dritt om de kommer seg inn. HĂ„per virkelig at du fĂ„r bukt med svineriet… unnskyld sprĂ„kbruken, men sĂ„nn er det bare 🙂

      1. Ja sÄnn er det bare!! Jeg krysser fingre for at jeg blir kvitt de!!! Stolt som ei hÞne over Ä fanget EN da hehehheheheh

    3. tok en jeg ogsÄ i dag ,men min felle er ute forran ytterdÞra :=) tok en i kjelleren i helgen ,ellers tar jeg det meste ute ,mus er noe herk og vi vil ikke ha dem i veggane ,bare Ä la fellene sÄ hele tiden ,jeg har ikke noe pÄ mine feller ,dei har en Äre pÄ som lokker musa med duften sin ,og jeg har aldrig mÄttet skifte ,musa gÄr i fella uansett

    4. Mus som er sĂ„ sÞÞÞÞÞte, men inn vil jeg heller ikke ha de. Godt du fikset det, nĂ„r ikke katten tok affere! I natt hĂ„per jeg du fikk sove! 🙂

      1. Siste netter har jeg sovet veldig bra! Null mus i fella – sĂ„ det var de to jeg fanget, som har herjet og koset seg innomhus 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg