nÄr man mestrer og sÄ spektakulÊrt

GEIRANGER 13. JUNI

TUR
TIL
SKAGEFLÅ
VIA
HOMLONGSÆTRA
TUR  OG  RETUR


Denne turen brukte vi 6 timar pÄ.


Starta 11.15 fra Geiranger havn og var tilbake 17.30.
Varmt og flott vĂšr – godt lag og masse hyggelig folk pĂ„ turen.
Mange tok bĂ„ten ut og gjekk tilbake – vi gjekk begge vegar.

Og der, midt i rĂ„sa – like fĂžr HomlongsĂŠtra;
Hei, er det du Mette?
Gunnhild Myklebust med familie. Og tenke seg til, det er 37 Ă„r sidan vi gjekk 1. Ă„ret pĂ„ Handelsskulen. Og ikkje  sett kvarandre sidan, trur eg
.
Veldig hyggeleg mĂžte med ei sprudlande dame og hennar familie.
SÄ kan man lure pÄ kvar tida har vorte av
..
37 Är?!  SeriÞst?
😀

 

 

 

 


Etter HomlongsÊtra gÄr det nedover.
Vi skal fra 550 moh ned til 250 moh – der SkageflĂ„ ligg.

Og for meg vart det ei utfordring pĂ„ siste nedstigning, der det heldigvis var festa vaier til fjellveggen 🙂
Eg kom meg bÄde ned og opp!


 

 

 

 

 

 

 

Alkoholfritt Þl er berre lekkert pÄ slike turar.

 

 

 

Eg, hunden Leia og dei #sjusĂžstre

 

 

 

 

 

 

 

For ein plass og for ein tur!
Det kan ikkje bli bedre enn dette pÄ en slik vakker dag.
Ein mÄ berre orke Ä gÄ litt, for Ä oppleve slike perler.

Og spreke hunden i varmen 😀

 

SĂ„ er det berre Ă„ sige oppover igjen – for alle bĂ„tar denne dagen har gĂ„tt siste turen.

FrÄ 250 moh til 550 moh og tilbake til Geiranger havn.

 

 

 

 

VĂ„rt vakre Norge – spektakulĂŠrt – heilt fantastisk slike dagar, der sola og folket malar sĂ„ fint over vakker natur.

 

Og enda ein gong har eg overvunne hþgdeskrekk – sjþlv om det for nokon berre er “peece of cake” er det ofte for meg ei utfordring.
MestringsfĂžlelse og lykke!

SĂ„ fĂ„r det bli ein annan gong – Ă„ ta bĂ„ten ut –  og gĂ„ OPP til SkageflĂ„ – den turen mĂ„ ogsĂ„ opplevast.

 

 

#skageflÄ #peeceofcake #vakkernatur #homlongsÊtra #20kilometer #30tusenskritt #utpÄturaldrisur #hundenLeia #Norge #spektakulÊrnatur

14 kommentarer
    1. For et fantastisk vakkert sted 🙂 Den turen tror jeg var helt fantastisk ja. Og kos med Ă„ treffe pĂ„ kjente 🙂 KLemmer <3

      1. hihihi ja tusen takk! Men jeg mĂ„ ĂŠrlig innrĂžmme at jeg gjekk i nesten 3 timer og grudde meg til akkurat dette partiet, ogsĂ„ var det bare Ă„ hoppe i det 😀 Litt ubehagelig var det for meg, men det var aldri noen overhengende fare 🙂

    2. Noe sÄ ufattelig vakkert altsÄ. Tusen takk for at du viste frem disse bildene. Jeg er sÄ imponert over dette landet vi er sÄ heldige Ä fÄ bo i. Og imponert over at du gÄr disse flotte og tÞffe turene. Jeg kan bare drÞmme om det.
      Veldig kjekt Ă„ se.
      Klem ♄

    3. Helt utrolig fantastisk. Og der for du med hund Ă„ knipsa og filma. 😀 Norge mitt Norge 😀 Imponert over bĂ„de landskap og bloggeier 😀 <3

    4. Fantastisk flott skrevet Mette. Var veldig artig Ă„ treffe deg og dere i rĂ„sa 😊 en nydelig tur i flotte omgivelser. HĂ„per vi treffest en annen gang 😊

      1. Takk for det 🙂 Bare sĂ„ leit at jeg ikke kjente deg igjen med det samme……………… Veldig artig rett og slett! Ja hĂ„per vi treffes en annen gang 😀

      1. En litt krevende tur ja, men vel verdt det. Og man kan ta bĂ„t ut og gĂ„ opp til SkageflĂ„ og gĂ„ tilbake og ta bĂ„ten igjen – om man det vil 😀

    5. Du ville, vakre Norge, sier jeg bare! Heeeelt fantastisk natur! Og du er tĂžffere enn toget syns jeg….. (du vet jo hvor pinglete jeg er…..)! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg