naturen er mi myrkje – og bevegelse

 

HASUNDHORNET

Denne bakken opp
Oppover og oppover
Kjenne at du trigger det som sier; jeg klarer det ikke
Så er naturen med på din side – og i dag, min side
Det er godt å bevege seg, og som det sies og skrives; det er i motbakker det går oppover
Det er helt sikkert
I dag med vind i håret
Mye vind!
Men vakkert
Og, tankens kraft var med meg
Jeg tenkte at jeg fikk se hvor langt jeg kom meg, og kom meg helt opp!
Takket være alt det vakre som gjør at man glemmer seg for en stund
Herlig tur!
Og vakkert med skyene som fyker over himmelen, sola som leker og alt rundt som er i bevegelse
Dette med bevegelse
Alt er i bevegelse
Jordkloden, jeg, du – alle


Oppe ved på Hasundhornet

Denne turgleden – avhengigheten av å komme ut og gå – bevegelse – mestring – velværet etterpå
Ren medisin

Og diktet under her, deler jeg om og om igjen

 

 

Naturen er mi kyrkje 🙂

Eg seier det: eg er bergtatt av naturen.
Den er så mektig at eg mest mistar pusten.
Eg seier det; naturen er mi kyrkje.
Eg er bergtatt og mållaus.
Det er så stort at gråten kjem i halsen.
Ein klump av glede.
Mi kyrkje,
som ynskjer meg velkomen med all sin prakt.

 

Dei vakre fjella, tindane, fargane havet og fjøra.
Bergtatt.
Den mektige naturen, fargesprakande og visnande,
for atter å kome tilbake i full blomst.
Dømer ingen, men har mektige krefter vi ikkje kan rå med.
Naturen, der eg alltid kan lette mitt hjerte.
Finne roa.
Naturen som romer alle, ynskjer deg velkomen, uansett .
Bergtatt.

 

Mette Josteinsdatter Kvalsvik
(repost)

 

Vakre høsten!

 

Lag deg en god fredag videre og
stå deg vel inn i helgen som er i vente og dagene videre

10 kommentarer

Siste innlegg