opplett mellom bygene og stillhet…

HELG!

 

Lørdagen og søndagen har liksom gått litt i ett….
Det har kommet noen regnbyger innimellom alt det opplette vèret…
Og jeg har vært helt alene i min egen svære… alenetid med min elendighet om man kan si det slik.
Jeg og hunden Leia

Har trengt stillheten som har vært, det å ikke gjøre noe, eller måtte forholde meg til noen…
Sånn er det når man sliter med helsa og kroppen sier ifra.
Jeg har lært meg mer eller mindre til å lytte – og nå trengte jeg stillheten rundt meg selv.
Er det egoistisk?
Jeg hadde ikke taklet hverdagen om jeg ikke kunne trekke meg tilbake en stund, si ifra at nå trenger jeg litt alenetid….
Ja, slik er det med meg i allefall…

Jeg vil jo som oftest at det skjer noe HELE tiden… være høyt og lavt og engasjere meg… til det går litt over streken, litt for langt, og energien butter imot og gnisten gnistrer ikke lenger…
Da må gnistene samles og fylles på i all stillhet og ro

Men tur rundt i bygda har jeg klart 😀

 

Og “Hanen i sølepytten” som bloggeren Natheless så her en gang hun vandret langs veien og naunstrekka,  uten at jeg visste hun var her…. han var fylt opp til randen av regn igjen, etter lang tids tørke…

 

 

 

Og paraplyen er god å ha med når det kommer regn av og til 🙂

 

 

Nå er det søndag ettermiddag – det har vært en litt lang og kjedelig helg for min del, men det er godt å hvile ut og bare ha seg selv å forholde seg til, pluss Leia da 🙂

 

GOD SØNDAG KVELD TIL DEG!

 

 

#helg #hanenisølepytten #naustrekke #bygda #lørdag #søndag #paraply #mulevikvegen #hundenLeia #utetid #opplett #opplettmellombygene

10 kommentarer
    1. Viktig å få den stillheten man trenger! Jeg har jo mer enn nok av den nå – men jeg liker det, og begynner å komme meg litt mer ut på forskjellige ting! Uansett er det godt å være bare! Fint at du lytter til kroppen og setter på bremsen innimellom – vi er innmari like – det er aller best å fyke rundt…..! God klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg