siste dagen i året

SISTE DAGEN I ÅRET!

2018
BLIR 
SNART
2019

Tenke seg til at det er siste dagen i året.

Enda et år har gått.

Enda et år…………..

Ute blåser og regner det.
Tror nesten det er storm i vindkasta.
Det er helt greit for meg.
Ja, at det er regn og vind……..

For meg med hund, er det ikke noe morsomt med rakettoppskyting.
Skulle egentlig ønske jeg hadde hytte på fjellet slike dager – og dra dit og feire nyttåret som kommer og takke for det gamle.

Men, det blir her ute i havgapet i regn og vind.

Takker uansett for det gamle med alle erfaringer rikere – turer – familie – venner – jobb – opplevelser og gode minner.

Det er vi selv som lager tiden………..
Det er vi som lager minnene……
Det er opp til oss om vi skal huske det året som nå er fortid snart, med et smil.

Man lærer stadig noe gjennom et år.

Jeg må si jeg har hatt noen rare drømmer dette året.

Har drømt om kollegaer fra min arbeidskarriere på 80-talet.
Har drømt om å ikke NÅ frem med mobil i akutte situasjoner……. og har drømt at pappa som ikke lever lenger, sa ja til å føre meg opp kirkegulvet……….
Men at jeg ikke hadde hverken brudekjole eller frisør………….og hvem brudgommen var er ikke helt klart 🙂

Man må ha drømmer – og det tar jeg med inn i det nye året.
Håpet og drømmene!

Har man ikke håp om noe, tror jeg ikke dagene blir gode.

Håper du?
Drømmer du?

Jeg tror det er en del av livet – å ha drømmer og det å håpe.

Jeg takker for det gamle og ønsker det nye velkomment.

Gleder meg til å ta fatt på 2019

 

 

 

#sistedageniåret #takkfordetgamle #velkommendetnye #nyttår #blogg #regnogvind #stormikasta #regn #vanntetteklær #støvler #støvelvær #utpåturaldrisur #utno #takktildegsomleserher #nyttårnyemuligheter #fotografering #selfie #fotoglede #bildepåblogg

10 kommentarer
    1. Jeg har kanskje ikke så mye drømmer eller konkrete mål. Men jeg har mye håp og optimisme. Og mye PLANER for ting å kose meg med i året som kommer, reiser, fine stunder med folk jeg kjenner osv 🙂 God klem og godt nytt år <3

      1. Nei man får ta dagene som de kommer – og lege noen planer og kanskje drømme litt 😀 GODT NYTT ÅR!!! Ønsker deg en fin første dagen i året! klem

    2. Godt nyttår til deg og dine <3

      Håper ikke Leia er så alt for redd for fyrverkeri? Mine kunne ikke brydd seg mindre og løfter ikke en gang på øret når det smeller, så her går det heldigvis veldig bra, uansett hvor mye de måtte smelle (noe de faktisk gjør nå i skrivende stund, merkelig nok, i dagslys).

      Ellers er det viktig å drømme tenker jeg <3

      1. Godt nyttår!
        Ja det er viktig å ha noen drømmer 🙂

        Leia liker ikke fyrverkeri og har vært stresset i mange timer………… men nå er det over 😀

    3. godt nytt år Mette :=) ja har en hund kan en ikke være redd for regn og vind,skikkelig ruskevær her også ,så fortsetter dette blir det sikkert ikke så mange raketter,savner no ikke raketter jeg da :=)
      Nå skal jo jeg ha en menisk opperasjon på nyeåret og da er ønsket og drømmen min att jeg skal bli så bra igjen att jeg kan nå toppen av Gallhøpiggen ilag med min søster i juni :=)

      1. For en flott drøm og ønske og mål det er – å nå Galdhøpiggen 😀 Det er en flott tur. Regner med det er Bre-vandringen dere skal ta? For å gå fra Spiterstulen er en ganske tøff tur 🙂 Men dere klarer nok den også 😀 Det er en flott tur som gir gode minner ! Håper operasjonen blir vellykket og at du når nye mål! Godt nyttår og ønsker en god første dagen i året for deg og dine 😀 Her blåser det full storm…………… men må nok ut å lufte hund og menneske uansett 😀

    4. Drømmer skal man, hva hadde livet vært uten de? 🙂 Og nyttårsaften og hund..hoff. hadde vår på kennel fra uti romjula til andre nyttårsdag. Den lå inn mot Sulitjelma.. og helt isolert fra alle menneskelyder. 🙂 Sender gode tanker til dere med ønsker om et heftig drømme og virkelighets år 😀 Klem

      1. Godt nyttår! Ja nå er de værste smellene over og hunden har roet ned………… her var det mørklagt pga dårlig vær mye av kvelden i går og like greit var det :_D hehehe nå blåser det full storm i kasta tidvis………………….

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg