tankespinn inn i dagen..

 

God morgen Norge!

 

NÄ siger det pÄ..
Har du fÄtt igjen pÄ skatten?
Glemte du EARTH-HOUR?
Og har du fÄtt balansert morgenen etter klokka?
En time frem


Jepsipepsi!

 

 

Å fĂ„ igjen eller betale skatt, det er et styr hvert eneste Ă„r.
Jeg bare gjetter pÄ at jeg mÄ betale helt til meldingen kommer, og jeg skjelvende Äpner meldingen. Phu!
Jeg husker fortsatt det Ă„ret jeg fikk restskatt pĂ„ snart 15 000 🙁  Men da hadde jeg jo fĂ„tt ut mye pĂŠng Ă„ret fĂžr tydeligvis 😀

Earth-hour var plutselig forbi fĂžr jeg fikk sukk for meg
 selv om planen var Ă„ slukke lys og tenne stearinlys – for tente stearinlys hadde vi da
 men plutselig var tiden over


Og den klokka fÄr meg ikke ut av likevekt lenger.
Det er bare litt irriterende to ganger i Äret nÄr dagen kommer

En time frem eller en time bak, det gÄr sin gang her i huset, uansett.
Jeg er vĂ„ken tidlig og stuper til kĂžys tidlig – sĂ„ en time til eller fra
. jaja

 

 

DAGENS BLOGGER:

Plass nr. 48 =  MATHOLCK

Plass nr. 69 =  AKBHANDY

Plass nr. 95 =  TORHAMMERØ

 

 

LAG DEG EN FIN SØNDAG DER DU ER!

 

#entimefrem #mars

16 kommentarer
    1. vi var i selskap i hele gÄr ,fÞrt til barnebarn som hadde fylt 2 Är etterpÄ til nabo som inviterte alle pÄ Leira til vafler og prat sÄ vi kunne bli bedre kjent :=) sÄ noe slÞkk av lys var det ingen som tenkte pÄ ,skattemeldingen har jeg ikke fÄtt ,men bruker pÄ igjen litt ,alt er bedre enn restskatt :=) og klokka ,synes det er tull Ä flytte den fram og tilbake jeg

    2. Ja Ä gÄ Ä vente pÄ den skattemeldinga kan vÊre bra nervepirrende, hehe.
      Den stillinga av klokka har ikke sĂ„ veldig stor betydning for meg heller.. legger meg nĂ„r jeg er trĂžtt og vĂ„kner nĂ„r jeg vĂ„kner 😉😊
      HĂ„per du fĂ„r en riktig fin sĂžndag ❀

    3. Jeg er veldig glad klokkene stiller seg selv, for jeg glemte det utpĂ„ kvelden.. Har ikke “manuell” klokke, bare mobiler og pc osv. Stiller seg selv 🙂

    4. Vi er selvstendig nÊringsdrivende, sÄ vi fÄr ikke skatteoppgjÞr fÞr til hÞsten.
      Har visst ikke klart Ă„ justere skatten riktig for de siste Ă„rene har det blitt baksmell hver gang.
      NÄr vi stiller klokka fram til sommertid, blir sÞndagen sÄ innmari kort.
      Den flyr liksom avgÄrde og er over fÞr man fÄr sukk for seg.
      Kos deg masse i dag. 🙂

      1. Ja her er det nĂ„ middagskvild pĂ„ “noen” i huset…. trĂžtt og sliten og snart er helga over 😀

        Men akkurat nĂ„ skinner sola gjennom vinduet her 🙂 God sĂžndag videre til dere ogsĂ„ 🙂

    5. FĂ„r som regel igjen noen kroner pĂ„ skatten..og det er jo alltid bedre enn Ă„ skylle..hehe.. 🙂 Var jo snakk om at det skulle bli slutt pĂ„ sommertid/vintertid med klokka..hĂ„per pĂ„ det..men gĂ„r uansett greit da ! Flotte bilder hos deg som alltid.. Klem <3

    6. En time fra eller til, hihi…. jeg er vĂ„ken nĂ„r det er lyst og sover nĂ„r det er mĂžrkt….. da blir det vel mindre og mindre sĂžvn utover da??? Det gĂ„r jo ikke! Uansett – jeg merker ikke sĂ„ mye til den klokkestillinga! NĂ„r det gjelder skatten og skattemeldinga – sĂ„ er jo det faget mitt lissom…..! Hender jeg fĂ„r restskatt ogsĂ„, da blir jeg innmari sur…! Men – jeg trekker ekstra skatt hele Ă„ret og bruker strengeste tabelltrekket, sĂ„ da fĂ„r jeg tilbake! Det er deilig <3 klem

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg