tankespinn inn i dagen…

 

God morgen Norge!

 

 

Påska er over og kvardagen er her
Bråare enn forventa?
Lange daga med god mat og kanskje god drikke og mykje søtsaker
Slik har det kanskje vore
Også har magen slått seg vrang
Eller ikkje…

Kanskje har du vore bortreist på hytta eller anna, og badet er ikkje det du er vant med,
og mykje folk kanskje, gjer at magen stengjer ned… klarar rett og slett ikkje gjere det den skal…

Magen.. tålar eg det eller tålar eg det ikkje..
Tek eg ein sjanse no… blir det ei våkenatt med mageproblem i dobbel forstand?
Tenkjer du slik?
At du må planleggje litt?
Kanskje tør du ikkje ete noko spesielt, fordi magen slår krøll og du ikkje går på do på ei veke…
Og når brått kvardagen er tilbake og alt er på normalen må du berre springe og rekk det nesten ikkje…
Og kanskje må du sette deg hardt ned fordi det ikkje er do i nærheita… det er no måte på til styr.. enten eller liksom…
Magen… mykje styr
Tarmane lever liksom sitt eige liv og stengjer til tider av eller springer heilt løpsk
Ein stor og hard klump ligg der og trykkjer, eller det boblar og herjar på verre enn verst

Magen… mykje styr og heilt avhengig av at fungerar ja
Men det er no litt psykisk opp i det heile også…

 

 

DAGENS BLOGGAR:

 

Plass nr. 46 =  HANNEHOME

 

Plass nr. 67 =  ZHUO

 

Plass nr. 93 =  TORJUSDOLO

 

 

~¨~   LAG DEG EIN FLOTTERSFIN NY DAG I DAG    ~¨~

 

 

#tankespinninnidagen #mage

18 kommentarer
    1. Tarmen kan slå krøll på seg under utenomhverdagslige forhold, ja. Eller bare fordi man har spist noe tarmene liker veldig godt, eller ikke 🤪 For det er ikke alltid tarmen tåler det tunga så gjerne vil ha, og når rutiner endres, kan magen slå seg vrang.

      1. Ja min mage er veldig sensitiv… og jeg merker at etter jeg flyttet til C er den ikke god å ha med å gjøre… men med en gang han reiser på jobbreiser osv… da får magen fart på seg,….

        1. Hm, regner med at du spiser og drikker det samme enten han er der eller ikke? Ikke lett å bli klok på disse magene. De reagerer jo på stress og “omstendigheter” også.

          1. Ja… jeg har litt slik “reisemage” … men det går seg til litt etter litt… Og ja, jeg spiser det samme 🙂 Vi har hatt litt “rare” mager både jeg og C i det siste – og jeg sier at det nok er ALDEREN som har innvirkning :_D hehehheehhe

            1. Tja, det kan jo være alderen som gjør det, fordi kroppen har tålt et eller annet i mange år, men plutselig ikke gjør det lenger, har fått nok på en måte. Hihi 😉

    2. Magen min har alltid vært et problem, enten jeg er bortreist eller ikke. Men nå i påsken har det faktisk gått nokså bra 🙂
      Det skal uansett alltid være noe 🙂
      Ha en flott hverdag ♥ Klem ♥

    3. Ja, den magen den magen. Det gjelder visst å spille på lag med den. Jeg spist pizza med masse godsaker på i påsken, da skal jeg si det ble fart i tarmene!!!! Men sånn er det. Egentlig godt å komme tilbake til normalen også. Klemsiklem:)

    4. Påsken ble veldig brått slutt syntes jeg, hvor ble alle fridagene egentlig av? Jeg er redd magen og kroppen har fått kjørt seg litt for heftig denne påsken, og kanskje litt før det. Nå er hverdagen her, og det er på tide å ta grep. Ønsker deg en nydelig tirsdag 🥰

    5. Kan nok bli mye styr med magen om mat og drikke er veldig annerledes! Jeg kjører nok samme opplegg stort sett hele tida – men selvfølgelig med mer godis…..! Jeg har ikke hatt problemer med magen på veldig lenge egentlig, og tenker ikke no særlig over det! Klem <3

    6. magen og tarmen ja det hvet jeg alt om ,men jeg har funnet kuren som normaliserer tarmen ,det er en kur på 30 dager og hjelpen er der på første dag ,det heter ALFROREX for IBS ,du får det på apoteket uuten resept og den hjelper mot ,luftplager løs mage og hard mage den normaliserer systemet ,en liten tablet en gang daglig i 30 dager ,jeg kjøpte i påsken da ting ble trøblete etter en deilig middag med litt vel mye kvitløk i ,ble fin igjen med en gang :=)

    7. Åja, magen lever noen ganger sitt eget liv føles det som. Og den har det best når jeg er hjemme, og vi spiser mest fisk 😉😀 Har gått greit i påska, for vi har ikke gjort så mye annerledes, bare litt for mye sukker 😄

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg