tankespinn inn i dagen…

God morgen Norge!

Nå hører jeg det i bakgrunnen… nyhetene om krigen som fortsetter..
Norge er videre i Grand prix og hvem som skjuler seg bak maskene – vi får vel snart vite det.
Braut Haaland er 21 år og millionær… det var fotballspiller man skulle bli…
Fuglene i feltet har funnet glassburet i vinduet og brått er det hundrevis av spurv i matfatet
Mens hunden Leia tar livet helt helt med ro…

 

 

Det er plutselig like før 17. mai!
Det kom rett i hodet på oss i dag… Hva skal vi gjøre til helgen?
Jo, vi skal i konfirmasjon på lørdag, også er det 17. mai like rundt hjørnet
Planlegge
Eller ikke
Reise bort, ta med flagg og bunad og dress og 17. mai-sløyfer…

Hunden slipper det, planlegge… tar det som det kommer…
Fuglene tror jeg også tar det litt som det kommer – flyr dit hvor det er mat å få..
Og akkurat nå er det nesten tomt i matfatet – og kan jo ikke risikere at fuglene blir så tunge at de ikke klarer lette seg over rekkverket lenger…  slankekur? Njaaa… de er vel aktive nok disse krabatene
Frukosten innomhus er også snart fordøyet

 

 

Kanskje blir jeg eller du lottomillionær – om vi tipper rette talla
Hvem vet..
Hjula går rundt og rundt og vi stamper litt og fyker litt alt etter hvordan dagen er
I dag er det uansett onsdag – her regnet det for litt tid tilbake og akkurat nå er det opplett
Jeg tror jeg tar det som det kommer, og stresser ikke over at jeg ikke har millioner-kontrakt
For det kan jo bli for mye av det gode også…
Det er så mange som kunne trengt disse millionene – og den krigen…
Akkurat nå vil jeg helst ikke tenke på den krigen… men den er der og fortsetter og fortsetter, selv om jeg stenger det ute bittelitt
Livet, her og nå, går og går…

 

 

Blir det høgtrykk eller lavtrykk fremover mot 17. Mai… det er noe å tenke på det også
Det er viktig i forhold til uteaktiviteter – gleden for barna – barnetog og andre tog,
is og brus og pølser og brød og for ikke å snakke om kakene!
Så, det er mye viktig å tenke på den nærmeste tiden
Også hundemat …

 

 

DAGENS BLOGGER:

Plass nr. 44 =  (det var meg det) så da blir det
nr. 43 = Hannehome

Plass nr.  65 = Ingridsmiracles

Plass nr.  91 =  Damerforfaen

 

STÅ DEG VEL

 

#tankespinninnidagen

10 kommentarer
    1. Ja, det er mye vi kan undre oss over. Har hunden det fint der den ligger, spiser småfuglene for mye, blir det slutt på krigen snart, må vi ha kake til 17. mai, blir det sol eller regn??? Spørsmål på spørsmål. Jeg sier som en dame jeg kjente en gang alltid sa: “Kommer tid, kommer råd! Den som lever, får se!” Klemsiklem:)

    2. Jepp – mye å tenke på! Jeg ligger godt an tror jeg! 17.mai er bare løse planer foreløpig, men jeg har bunad og skjorte osv under kontroll! Gleder meg til å pynte meg og gå ut i forhåpentligvis sol! Lykke til med forberedelsene – klem <3

      1. Tror kanskje eller kanskje ikke – hehheh – det blir en liten bobiltur fra 16. til 17. mai eller vi blir hjemme – for veret er meldt veldig fint her akkurat de dagene 🙂 Bunadskjorta skal jeg vaske og stryke også er jeg klar! klem

    3. Minstemann fortalte at Braut Haaland tjener over 9 kr. I sekundet!😯
      Det er jo helt vilt!
      Jeg vil heller ha slutt på krigen enn å bli millionær.💜Ønsker deg en fin kveld.🌸

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg