tankespinn inn i dagen… det sniker seg pĂ„…det er makt i de foldede hender…

 

God morgen Norge!

Det sniker seg pÄ..
Hva da??
Korona!
Det er ikke nytt det, i seg selv..
Men nÄ er det nesten null sjanse for Ä unngÄ det.
Det er nĂŠrt nĂŠrt og vet ikke om jeg klarer Ă„ kjĂžre slalom mellom viruset lenger.
Jeg krysser jo fingrene for at jeg unnslipper, men det fÞles ikke slik akkurat nÄ.
Det er i annet hvert hjem snart

Og jeg har jo vÊrt pÄ kafÚ og pÄ besÞk og

Og det kan ligge og lure noen dager fþr det tar seg opp

Jadda!
Det er ikke det verste, men jeg har egentlig ikke lyst Ă„ fĂ„ det 😀

 

~š~

Noe annet er krigen

Dette er skremmende.
Jeg var og feiret mamma sin 84 Ärs dag i gÄr.
Da hun var 4 Ă„r var det krig i Norge.
Verdenskrig.
Som 84 Ă„ring hadde hun IKKE trodd at hun skulle se at det skjer slike ting igjen.
Kan det bli en ny verdenskrig?
Det har vért kriger fþr
 men dette er skummelt.
Man tuller ikke med stormaktene!
NÄ mÄ ikke flere stormakter rote seg inn..

Makt


Det er ikke et godt ord i verken positiv eller negativ forstand.
Maktmisbruk..

 

DET ER MAKT I DE FOLDEDE HENDER

 

Om du klikker i linken over,
kommer du inn til et dikt jeg skrev for mange Är siden, som jeg har delt i lokalavisa og her pÄ blogg.

 

 

DAGENS BLOGGERE:

 

Plass nr. 48  =  SILJEBJORNSTAD

Plass nr. 69  =  HANNEHOME

Plass nr. 95  =  KVITLYNGVEIEN

 

 

Sammen er vi sterke!
Men


 

#bloggeretopphundre #tankespinninnidagen #godmorgenNorge #plassnummer95 #plassnummer48 #plassnummer69 #blogglistentopphundre #topphundrebloggere #determaktidefoldedehender

10 kommentarer
    1. nei vi trenger ikke en ny krig ,hÄper verden greier Ä slÄ ned Ä det fÞr det gÄr skikkelig gale ,dette er bare trist og helt unÞdvendig ,nei makt er ingen god handling.
      Korona ja ,nÄ er det i heimen til alle vÄr tre barn i Ørsta/Volda ,

      1. Ja jeg er kontakt i forhold til familier som har fĂ„tt det… Reiser til C i helga men tar med tester for Ă„ sjekke meg… C har vĂŠrt i Italia pĂ„ jobbreise ei heil veke snart og kommer hjem i morgen 🙂 NĂ„ har arbeidsdagen blitt litt mer normal der i gĂ„rden… ogsĂ„ kommer krigen…. 🙁 huff da… lag deg en fin fredag 🙂

    2. Det er fryktelig tungt Ă„ ta innover sg at det er krig i Europa.
      Korona er overalt, pĂ„ jobben er det vel snart bare jeg som ikke har hatt det…
      Folk hoster ……..Hjelpes…

    3. Ja, det er makt i de foldede hender…. vi fĂ„r hĂ„pe pĂ„ det beste! Krig er ekkelt….. korona er ogsĂ„ ekkelt – jeg takler ikke at det kommer nĂŠrmere og nĂŠrmere, men har folk rundt meg som absolutt ikke kan forstĂ„ at jeg er engstelig – da blir det bare enda verre….! Ta vare pĂ„ deg – gooood klem <3

    4. Det er mye som skjer nÄ ja, og en slik krig hadde ingen av oss trodd skulle komme nÄ. HÄper bare at han som har satt i gang dette, tar til vettet, men det er skremmende det som skjer nÄ.
      Vi har sÄ langt klart Ä holde oss unna Ä fÄ korona, men alle barna og barnebarna her oppe har hatt det, og besteforeldrene pÄ andre siden.
      Vi holder oss mest for oss selv, for vi har ikke tid til Ă„ fĂ„ det nĂ„. Ikke fĂžr vi har overlevert leiligheten, og dessuten vil heller ikke vi ha det 🙁
      HÄper du ikke har blitt smitta, men som du sier, det er vanskelig Ä unngÄ nÄ. God klem <3

      1. Vi var og feiret mamma sin 84 Ă„rs dag da jeg fikk melding at sĂžnnen til ei jeg hadde vĂŠrt pĂ„ kafe med her om dagen , hadde positiv koronatest… SĂ„ fĂ„r vi se… 🙂
        klem

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg