tankespinn inn i dagen… mobbing..

 

God morgen Norge!

 

Mobbing…
Har du opplevd mobbing?
Sett det på nært hold, vært en som har kjent det på kroppen selv, eller en som har utøvd mobbing?

Hva kan man si er uskyldig erting…

Jeg har vært med på “uskyldig” erting.
Ja, jeg var et barn og var med på “leken”.
Men jeg tror ikke det var så uskyldig for DEN som blei erta.

Når man er liten og man prøver finne de verste ord man kan finne, for å skjelle ut et annet menneske.
Ord som stikker.
Og man ser det i øynene, at det har truffet godt.
Det er ikke greit i det hele tatt.

“Uskyldig erting”

Så blir man eldre, og noen blir stengt ute…
Noen får ikke være med i klikken.
Er ikke bra nok.

Jeg har ikke vært og er heller ikke, en mobber, og jeg har IKKE blitt mobbet.
Eller kanskje jeg var en mobber på barneskolen?
Den uskyldige ertingen…?

Uansett – det er ikke greit!

Jeg kjenner flere som har blitt mobbet.
Og det de forteller, gjør vondt i hjertet.
At mennesker kan være så vonde og skadefro.

Og til eldre man blir… og voksne mobber voksne…
Hvordan kan et menneske holde ut å bli sett ned på og føle seg så mindreverdig?
Hva gjør ikke dette med menneskesinnet til slutt?
Vi vet utfallet i mange tilfeller…
Dette er ikke greit i det hele tatt!

Hvem skal man stole på?
Tilliten bare svinner hen…

 

STOPP MOBBINGEN!

 

 

 

Plass nr. 50 =  PSYKOPATI OG KJÆRLIGHET

 

 

Lag deg en fin dag og stå deg så vel som du kan!

 

 

 

 

#denuskyldigeertingen #topplisten #mobbing #plassnummer50 #bloggeretopphundre #blogglistentopphundre #bloggere #stoppmobbingen #lagdegenfindagogstådegsåvelsomdukan #stådegvel

2 kommentarer
    1. God morgen .
      Jeg er desverre ei av dem som ble mobbet .Jeg var svart tynn da jeg gikk i barneskulen og ble koslt for stankelbein og spekesilda og jeg ble holdt ute av den ene klikken som var forbeholdt dei litt tøffe jentene,jeg ble ertet på ungdomskulen fordi att jeg ikke ville være med å gjøre ulovligheter på skulen ,jeg var for pliktoppfyllande med fag og lekser ,en gang i småskulen ble jeg sparket så hardt i skrittet att jeg sprang på toalettet ,jeg var sikker på att jeg blødde krafig der nede ,det kjentes sånn ut ,men heldigvis blødde jeg ikke .
      Jeg hvet att det har vært klassetreff 2 ganger etter att vi ble godt voksne ,men jeg har ikke greidd å være med på samlingene noen av gangene ,jeg greier bare ikke tanken på å treffe den ene gutten i klassen som var opphavet til mobbingen

      1. Jeg vet du fortalte en gang om hendelser fra barneskolen… 🙁 Det er helt forferdelig, Connie 🙁 Så stygge vi kan være mot hverandre 🙁 Uten å helt alltid vite konsekvensen av det… og til eldre man blir til MER vet man om HVA konsekvensen kan bli… og allikevel skjer det.

        klem

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg