tankespinn inn i dagen…uberegnelig..

 

God morgen Norge!

Når du blir vitne til noe..
Du ser det skjer men kan ikke gjøre noe der og da..
Men har muligheten til å snu lenger borte – varsle – men bilen er  borte vekk…
Må melde fra..

Det skjedde i går – på veg hjemover
En bil bak meg kjørte rotete
Kom ganske nært opp i rompa på bilen min og sakket så laaangt akterut
Vinglete kjøring og jeg blei stresset og visste ikke helt om jeg skulle fokusere fremover eller bakover – og tenkte med meg selv at dette kom ikke til å gå bra
Hva styrte sjåføren med?
Var han bare lei av å kjøre i korrekt fartssone…
Eller var det noe annet
Var han/hun syk
Illebefinnende?
Men nei, et glimt fikk meg til å se at han/hun hadde hånden bak nakken og kjørte avslappet
Var nok bare uoppmerksomhet?
Helt til det skjedde…
Jeg tittet i speilet da det kom en lang kø imot oss – og der  – der sneiet bilen inn i motgående bil så biter flagret…
Jeg gispet og visste ikke plutselig hva jeg skulle gjøre…
Kjørte et stykke – andre biler så det nok også – bilen kjørte ut i en sidevei og stoppet – så jeg i speilet  – og jeg tenkte at dette må jeg snu og kjøre tilbake mot
Trenger vedkommende hjelp?
Men da jeg kom tilbake var bilen borte – men plastdeler fra bil/biler lå i veibanen

På samme tid, på vei tilbake mot den bilen, ringte jeg politiet – 112 – og følte plutselig det var en bagatell hele greie – at jeg ikke “hadde noe”… bare det jeg hadde vært vitne til… og stotret frem min opplevelse som vart mottat  og notert – jeg hadde gjort mitt

Følelsen var såpass ekkel fordi jeg hadde observert det en stund i bakspeilet – uregelmessig kjøring, så følte måtte melde det inn –  samvittigheten blei lettere  på en måte
Kunne ikke kjørt hjem uten å kontaktet politi – og heller ikke uten å ha snudd bilen og kjørt tilbake til hendelsesstedet – for om ikke hadde det blitt mer tanker

Kanskje rakk de å finne hverandre… den ene bilen kjørte tilbake og fant den andre som var truffet? Håper det har ordnet seg.

Uberegnelige sjåfører er ganske ubehagelig!

Vi har da lært at vi skal melde fra… og slike ting skaper uro og ulykker på veien

 

 

DAGENS BLOGGER

Plass nr. 40 = ISALICIOUS
Plass nr. 62 = GERIATRIKS
Plass nr. 88 = HOVEDSTEDER

 

 

LAG DEG EN FIN DAG

 

#tankespinninnidagen #uberegneligesjåfører

7 kommentarer
    1. Sånt er veldig ekkelt og skummelt. Jeg ble faktisk offer selv for sånn kjøring for noen år siden, og fikk hele bilsiden på passasjersiden skrapet opp. Han forsøkte å stikke av, men jeg fulgte etter til han stoppet og ringte politiet. Det viste seg at vedkommende var ruset på smertestillende tabletter, og ikke nok med det jobbet i samme firma som meg.

      Håper du får en fin dag i dag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg