“vi har ikke sett fitta”

 

 

Jeg koser meg med
GOD MORGEN NORGE

Og i dag tar de frem ordet “fitte” – som enda til JEG ikke bruker i mitt vanlige vakobular.

Og de sier jo: “Vi har ikke sett fitta”………..

Hva betyr fitte?

Det har jo noe å gjøre med underlivet, ikke sant??

Og det er brukt ofte som et skjelsord……

Men så har det fått ny mening her, og kommer muligens opprinnelig fra norrønt:

 

“Eng ved vann eller vått, myrlendt gress”

 

“fitje – bergsprekk”

Vakkert!

Men fortsatt er det brukt som et skjellsord – eller som en beskrivelse på kvinnelig kjønnsorgan – som er det vi kjenner det som; fitte, kuse, dåse………………

Måtte bare ha det som innlegg – og det er så herlig å våkne opp til God morgen Norge hver dag jeg har muligheten til det, med alle gjester, temaer, mattips og det som er 😀

Tusen takk TV2 !

 

 

 

#fitte #norrønt #godmorgennorge #blogg #skjellsord #ord

8 kommentarer
    1. Altså hallo….? Nå tør ikke jeg begynne å høre på God Morgen Norge… 😀 Eller.. kanskje jeg burde det, for det er tydeligvis enormt mye å lære 😀 Hjertelig takk for en oppkvikker 😀

    2. Legg til stedsnavn i landet også. Fitjar, Fidjane, etc. Samme greia. Våre forfedre brukte beskrivende navn på landområder. Så man behøver ikke ta ordet “f” ( sensuren slår inn) i verste mening. Vått, fruktbart område, gjerne mellom berg. 😁 Det er jo egentlig litt morsomt.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg