Vandring i fjellet.

Hei!

I dag var det litt om og men hvor turen skulle gå, da jeg alltid har lyst på større turer og topper 🙂 Men jeg fant ut at i dag prøver jeg meg på å komme rundt til en plass som kalles SKORPESUNDET. Det går an å klatre rundt fra MULEVIKA. Så fjellskoa på og ut døra hjemme. Greit å slippe starte bilen for å ta tur i fjellet. Så går jeg mot Mulevika. Mulevika er vår flotte badestrand i Kvalsvik. Det som er, er at om vinteren forsvinner all sanden, så kommer det ny inn til neste sommer. Og ingen sommer er lik, og badestranden er heller ikke lik, men omtrentlig, alt etter hvor mye sand som kommer, avhengig av vær og vind 🙂  I dag er det en strålende sommerdag!

 


Her er jeg ovenpĂĄ strandens begynnelse. Sauder er det mye av. To kajakker i vannet rett ut.


Jeg prøver klatring fra det å gå langs fjæra, gå litt høyere oppe og til å gå enda litt høyere oppe, for å kunne komme rundt og ned til  det som er den nærmeste tuppen ut, i bildet. Men det blei for bratt for meg. Et par ganger var jeg nok litt skjelven pga høyden, men hadde vett til å trekke meg. Det ble for vanskelig å klatre på svaberga og det ble for høyt og bratt i fjellsida……Det går akkurat en båt inn Skorpesundet 🙂


Jeg prøver allikevel fra en annen vinkel å komme meg opp og rundt, men må snu, og da kommer litt av kvalsvika til syne, med Runde lengst bak i bildet 🙂


Jeg gir opp enda en gang, å komme meg til Skorpesundet. Snur og finner ut at jeg går høyt oppe og tilbake mot Mulevika, og går opp fjellet og over mot Storevarden. På Nerlandsøyfjellet.


Har ikke kommet opp langs denne siden før, og det er herlig å nyte sol, fjell og utsikt. På høgre siden er Muletua i sikte.


Det vart en 5 timers tur alt i alt. Her er jeg oppe på Nerlandsøyfjellet og kunne se rett mot Rjåhornet – og her ut mot havet ligger Muletua. Har gått i saudetråkk/hjortetråkk ifra jeg startet oppstigningen. Det er gøy å gå litt utenom sti. Da ser en mye spennende 🙂


Enda en dag i fjellet er over. I dag rakk jeg Storevarden mot slutten av turen, og gjekk ned igjen til Kvalsvika derfra. Dette er herlig 🙂 

 

God tur !

 

 

 

 

 

 

 

#fjelltur #vandring #utenomsti #storevarden #selfie  #utsikt #natur #turglede

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĄ nett.

Siste innlegg