Enda en dag ….

God kveld!

I dag har det vÌrt litt regn og litt sol og litt skyer. En god blanding høstver.

 

Jeg har fått mye ut av dagen. Reiste tidlig av gårde og skulle hjelpe min mor og stelle gravene til mine “besteforeldre”,  som jeg kalte de, men som egentlig er mamma sine tante og onkel, men som vi kalte for bestemor og bestefar 🙂   (De fikk ikke barn selv, og mamma ble lånt vekk til de, i hele hennes oppvekst)

Det var godt å komme på gravene og plante litt flott lyng. Det var overgrodd nesten…..   Greit med det som er gjort.

Sü var vi innom nabodama, der mamma vokste opp. Det er ikke sü ofte vi er der, og av og til rekker vi ikke stikke innom, men nü prøver vi hver gang vi kjører til gravene, og ha ekstra tid til ü stikke innom. Hun vil sü gjerne ha besøk av oss. 

Hun er ganske dement denne damen, men da hun så mamma kjente hun henne igjen. Og når hun så meg, sa hun at hun må da være i slekt med MINA OG RASMUS (mine oldeforeldre) for hun er da veldig lik de <3   Det var morsomt å høre, og akkurat den har jeg ikke hørt før. 🙂  Vi satt der en tre kvarters tid og pratet. Hun forsvinner inn i seg selv litt mere for hver gang nå……Det er det som skjedde FØR hun giftet seg, som er det hun husker klarest nå. Er glad vi kunne sitte der og snakke litt med henne. Hun var så glad og takknemlig.

Vi dro hjemover. Jeg syntes lyngen var sü fin at jeg kjøpte to til meg selv for ü plante i krukkene ved inngangsdøren.

Sovnet en stund pü sofaen og mütte deretter UT ü lufte hodet før jeg skulle pü KOR-øving.

Turen gjekk mot Mulevika i Mulevikvegen. Det var et fantastisk lys ute. Det hadde regnet før pü dagen.

 


Det ser da ut som den sauen hvisker noe i øret til den andre 🙂
Den som hvisker den lyver………………. 😀


Skyggene blir lange på ettermiddagen når sola er så lav 🙂
Frodith-inspirert <3


Det glitrer av gull når stråa beveger seg i vinden og solen skinner på de 🙂


Gammelt og nytt gjerde 🙂


SĂĽ vandret jeg samme veien hjem.

 

Det har vært effektiv korøving der julesangene er i full fokus frem mot adventskonserten vår den 29. november i konserthuset ved Fosnavåg hotell 🙂

Jeg har sett Norge tape mot Italia og koset meg med Vaniljekesam og røde søte opphakkede druer blandet med kesamen 🙂

 

Fortsatt god kveld til dere alle!!!

 

#høst #oktober #ute #glede #sol #vaniljekesam

15 kommentarer

Siste innlegg