bekymringsfritt

THE GOOD OLD DAYS

 

Min fĂžrste ransel.
Steget fra bygdas lekekasse til skolegÄrdens inngjerding.
Man fyller 7 Ă„r det Ă„ret og skal starte i 1. klasse.

Det er mange skrekkhistorier om ALLE de sprÞytene man mÄ ta nÄr man har begynt pÄ skolen.
De andre som allerede gÄr i skolen har fortalt om det.
Og det er det skumleste.

En dag lille meg og en som skal gÄ i MIN klasse, er ute og gÄr, ja da kommer selveste lokalavisa forbi og vil gjerne ha bÄde intervju og bilde.
Lille meg er en liten voksen dame mÄ forstÄs.

 

Ja, jeg var glad i Ä gÄ Êrend for moderen.
Alltid spennende Ă„ gĂ„ pĂ„ butikken til “kallemannen”.
I den butikken hadde de ALT.
Og vi hadde nĂžkkel til postkasse i eget postrom.
DET var stas Ä hente post, og nÄr skrivingen ble forbedret gjennom barneskolen kom alle brevvenninner over hele landet og utlandet.


Like spennende hver dag, om jeg fikk brev <3


Min lekre rĂžde fĂžrste ransel <3
Jeg hadde den nok til og med kanskje 3. klasse.
Da var det pÄ tide med ryggsekk istedet for.
Denne henger pÄ veggen i kjelleren.
Med litt bĂžker fra den tiden <3

Den tiden da det var en evighet til jeg skulle bli vaksen
.
Alt var en evighet.
Sommerne varte et helt ÅR.
Det var bekymringsfritt for lille meg.
Jeg stod opp hver dag og kunne ta pÄ meg sko eller lÞpe barfÞtt. 
Ut i leiken med de andre i bygda.

Ja, det var en bekymringsfri tid for lille meg.

 

 

#thegoodolddays #bekymringsfritt #minner #minfÞrsteransel #rÞd #1.klassing #skolegÄrd #frihet #spenning #intervju #lokalavisa

20 kommentarer

Siste innlegg