morgentur i regn og mislykka baking


Ivrig i tjenesten ………….
Når man baker noe veldig godt den ene dagen og har enda en godbit som skal lages neste dag 🙂

Men vi har da rukket en morgentur i vind og regn først

Så stikker det ut noe fra postkassen, for jeg glemte hente posten i går, og der lå det jammen noe spennende til meg 🙂


Kalendergave fra frodith!!!


Og den var den mykeste herlige luen i blått <3
Den passet perfekt på hodet og jeg laget meg selv en oppbrett-kant på den 🙂

Tusen takk frodith!!

Og deretter blei det bakings av nye småkaker…….
Vel……
De blei ikke slik Eva lager de……
For jeg tok i litt ekstra med smør……………..
Gud vet hvorfor jeg gjorde det…..
For det kan aldri bli bra av for mye smør……

HAVREMAKRONER
250 gr sukker
250 gr meierismør
røres kvitt

Tilsett 1 egg
1 dl hvetemel
7 dl havregryn
2 dl hakkede nøtter
2 ts bakepulver

Stekes på 200 grader i ca 8-10 minutter


Og her har jeg laget de store, så alt flyter sammen på et bilde lenger nede :-/


Og her har jeg halvert de og de blir som havreflarn……………….
Og de skulle IKKE bli som havreflarn…. 
Men….
Jeg vet og visste at smør ikke skulle tulles med-
Ha aldri mere smør enn det står i oppskriften, sier nå jeg!
🙂


Ja det gjekk rett i søpla ja………….


Og noen av disse har blitt brukendes 🙂


Jeg skal ikke bake mere………
Jeg har nå 
#Julemenn
#Sirupsnipper 
#konfektkaker
#mislykkedehavremakroner

#bakedag #regnogvind #torsdag #selfie #hundenLeia #pakkeiposten
 

12 kommentarer

Siste innlegg