ett skritt av gangen

Alt tar tid!

 

 

Gullrekka…..
Det kan være den rekka som har ført til at du sitter med vinnertallene i en lottokupong…………..
og har blitt millionær……..

Eller,
som i mitt tilfelle,
har “gått” gullrekka i dag.
Og har foreløpig IKKE blitt millionær, men er rik allikevel.
Og når man GÅR gullrekka,
ja da går man på fjellet i kvalsvika 🙂

Det er iallefall min gulrekke.
Muletua  Barmen  Børa  Okla  Golleneset fyr

Og tankene svirrer.
#Takknemlighetsdagen.

Etter mange år med slit og kav, og etter hvert ha landet med hodet opp og føttene ned.
(jeg har ikke monopol på dette)


Diagnoser meg her og diagnoser meg der.
Akseptere!
En kropp som ikke fungerer og med et hode som stanger i veggen.
Gardinene nedrullet og bare frustrasjon.
For mange år siden – som for en evighet siden……..

Jeg har kommet langt.
Jeg har landet.
Jeg er meg!

Man trenger ikke stoppe opp fordi man kjenner på noe vondt.
Man må finne seg selv, og tørr å stå for den man er og har blitt.


Alle kameler som er svelget.
Alle nederlag og selvutslettende tanker.
All smerte.
Fortvilelse.
Tapt tid.

Snu om og tenke muligheter.
Selvinnsikt.
Mestring.
Ny dag!

Lære sine begrensninger.

Si JA
Si NEI

Du bestemmer!

Det er fysisk rett at det er i motbakker det går oppover.
Men, et sitat man rett og slett kan kaste opp av?

Ingen kan slutte å røyke for deg eller trene for deg eller ta valg for deg.
Du må ta de, men du trenger ikke være alene.
Du trenger av og til støtte og hjelp.

Man må lære seg hvor grensene går.
Hvor langt kan strikken tøyes, og når er det nok?
Alt tar tid.
Beskytte seg selv og leve i dagen så godt man kan.

Nedoverbakker er verre enn oppoverbakker, for min del.
Man må godta seg selv og den situasjonen man er i.

La Janteloven segle sin egen sjø…..
(lettere sagt enn gjort)

Utfordringene står i kø!


Sortere og ta EN ting av gangen.

Erfare – lære  – forstå  –  leve med.

Leve med!

Alt dette tar lang tid.
Det tar tid å lære seg “Ett skritt av gangen”.
Det tar tid å lære nye grenser.
Akseptere at slik er det UANSETT.


Det er en kunst å “gjøre det beste ut av det”.

Og allikevel være takknemlig over dagen.

 

 

 

#takknemlig #deterimotbakkerdetgåroppover #natur #fotograf #foto #blogg #hobbyfotograf #muletua #barmen #børa #okla #gollenesetfyr #gullrekkaikvalsvika #diagnoser #mestring #fibromyalgi #revmatisme #smertemestring

18 kommentarer

Siste innlegg