Akerselva og turen hjem


Fredagen skulle jeg absolutt IKKE til byen
..
Men den som dro var jeg.
Laila var pĂ„ jobb og vi har brukt Ă„ ta samme bussen hjem fra byen, sĂ„ det skulle vi ogsĂ„ gjĂžre i dag 😀



Mens jeg ventet pÄ bussen.
Fint i Aurskog.

Jeg har bestemt meg for Ä gÄ turen langs Akerselva.
Jeg gjorde det sammen med FRODITH i vinter, sÄ nÄ ville jeg gÄ opp til fossen og tilbake.
Det er varmt og fint ute, selv om det for denne dagen har meldt kraftig vind.
ForelĂžbig merket jeg ingenting til dette vĂŠret.


Og jeg rusler avgÄrde.
Er sĂ„ glad jeg gjekk her med frodith – for nĂ„ kan jeg gĂ„ her akkurat nĂ„r det passer meg, uten guide.
Det er superflott tur!

Jeg liker Ä gÄ her oppe hvor det er tagget pÄ veggene med de flotteste bilder og kunstverk.


Farger!


Detaljer


Det er flott Ă„ gĂ„ her i “Bortenfor ingensteds”


#damenpÄbroen

Det er varmt og jeg svetter.
Har heldigvis pepsimax i vesken 😀


SĂ„ er jeg ved fossen


Det er sÄ herlig Ä bare rusle rundt her


SÄ gÄr jeg over broen ved fossen og begynner pÄ returen.
Langs elva 🙂

GÄr ned ved 
HØNSE-LOVISAS HUS


Om du klikker pĂ„ lenken i navnet over, fĂ„r du litt mere informasjon om HĂžnse-lovisa 🙂

Jeg svipper innom MATHALLEN – egentlig bare for et toalettbesþk 😀


SĂ„ er jeg tilbake ved dette herlige stedet
#ingensteds


Jeg bare elsker Ä gÄ her Ä ta bilder <3


Det begynner Ä nÊrme seg slutten pÄ turen og mÞrke skyer truer i horisonten.

Det begynte virkelig Ä blÄse pÄ veien hjem.
Laila kom pÄ bussen pÄ Furuset og sov litt pÄ veien mot Aurskog.
Men vÄknet av at det rykket i bussen og sand blÄste inn mot bussvinduene.
NĂ„ hadde vinden tatt skikkelig av!

PÄ Aurskog blÄste to digre trÊr overende rett etter at vi gjekk av bussen.
Det ene veltet over noen toaletter som stÄr uten for Aurskog kirke og det andre raste rett inn i kirkeveggen og knuste et gammelt verdifullt glassmaleri/vindu.

Jeg mÄtte reise et par dager fÞr egentlig bestemt, sÄ lÞrdag morgen hadde vinden lÞyet, og jeg kjÞrte mot HJEM.

Stoppet i LOM for Ă„ dra innom bakeriet der,
og for de nĂždvendige toalettbesĂžk.


Det er sÄÄÄÄ mye godt der og alltid masse folk.
Jeg handlet bl.a. SCONES for de er kjempegode!

SĂ„ stoppet jeg pĂ„ Grotli – bare for Ă„ strekke pĂ„ beina og spise Scones 😀


Herlig!

SĂ„ begynner jeg etter hvert Ă„ nĂŠrme meg hjem.

Lokale regnbyger herjer – og pĂ„ veg gjennom tunneller og med Ørsta pĂ„ andre siden av fjorden, fikk jeg dette bildet som det siste pĂ„ denne reisen 🙂

Ferien er ikke over men reisen er 🙂

Tusen takk for at du har vĂŠrt innom her og tittet !

 

 

 

 

 

#bakerietilom #scones #grotli #naturbilder #akerselva #fotografering #bilderpÄblogg #blogg #detaljer #sommerferie #hobbyfotograf

 

 

24 kommentarer

Siste innlegg