balanse, svimmelhet, tårer og mestring…

 

OPPTUREN TIL
OKLA
OG
NEDTUREN TIL
GOLLENESET FYR

 

Oppturer og nedturer….
De går hånd i hånd…
Så og si…

Trene kropp, muskler, balanse – selve reisverket – i en oppoverbakke!
De fleste av oss vet at å gå ulendt er ren medisin for kroppen og veldig bra for ryggen.

 

 

Og i dag valgte jeg en tur oppover… og hvor den skulle ende, denne oppturen, var ikke helt bestemt.
Men selvfølelse og mestring ligger sterkt hos meg, så det blei nedtur bratta til Golleneset.

 

 

Noen tårer trillet, i nedoverbakke…
Elendig balanse-følelse, svimmelhet og visnende følelse i høyre fot gjorde at turen som ellers går som en lek… blei et bittelite mareritt hele veien ned.
Følelsen over at det aldri hadde vært brattere var så ubehagelig at jeg begynte tvile på meg selv.
Grunnen er jo at svimmelheten, vissenheten og redsle tok overhånd – helt til vi kom ned….
Da var det mestringen som tok over og overskygget ubehaget med ting man ikke har kontroll over…
Frustrasjon og sinne kommer også inn og gjør sitt 🙂

 

En god tur hvor de små og viktige ting kommer i perspektiv – dette man tar som en selvfølge – lett som en fjær – peace of cake – har jo gått den hundre ganger før… Den følelsen vart rokka ved i dag….
Ingenting er en selvfølge…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vi er nede fra turen!
En god følelse – men i dag kostet det litt ekstra…
mestring!

Det er mye som kan slå knute på tilværelsen.. og knute på helsa er en av de man vil unngå

 

 

 

STÅ DEG VEL!

 

 

 

#knutepåhelsa #mestringsfølelse #okla #gollenesetfyr #minhelse #fysiskogpsykiskhelse #fibromyalgi #revmatisme #utetid #utpåturaldrisur #fotoglede #hobbyfotograf #selfie #hundenLeia #natur #myrull #oppturer #nedturer #stådegvel #tårer

14 kommentarer
    1. Knute på helsa ønsker ingen. 🥰
      Du tar så utrolig fine bilder, det må være en god mestringsfølelse også.

    2. Nå er det lenge siden jeg har “besøkt” deg, og som alltid har du mange flotte innlegg, både i ord og bilder. Kjenner meg igjen i mye av det du skriver om, og du er så flink til å sette ord på det.
      Flott, nytt bilde av deg på forsiden også 😀🥰
      Ønsker deg gode dager,nog håper smertene blir mindre. Du er flink til å lage deg gode dager midt i smerter og plager. God klem ❤

      1. Hei på deg Heidi!
        Jeg hadde tenkt meg “innom deg” i går, men kom ikke så langt 😀 Så kom du meg i forkjøpet 🙂 Men jeg har deg jo på instagram :_D
        Tusen takk!
        Lag deg en fin fin fredag og ei god helg 🙂 klem <3

    3. Kjente refleksjoner og kjente utfordringer😥 Ønsker deg fine turer med masse mestring framover👍

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg