bobillivet.. Kalmars slott og….🙈

🌞 Å FINNE SOLA 🌞

God morgen til freddan 😃

Dag 6

Sola ho skine og….

Det var lyn og torden i natt… nå skinner sola men det er meldt tegn her på Øland, så i dag ruller vi videre 🚍

Vi fant ikke spor av filterkaffe på butikken her… så må klare oss med pulverkaffe 🤪

Jeg er kresen og liker helst filter, og enten Evergood eller Friele ☕️

Men kaffe blir det

Farvel til Øland 🤗

09.45  tut og kjør 🚍

Vi svinger innom slottet i KALMAR når vi kommer over brua 🕌

Fødebyen til Jan – bloggeren DEDICAT  – sin mor 😊

Vi ruslet gjennom en vakker gravlund 🥀

Tenk om gravlunder på våre kanter var så vedlikeholdt 💚

Kalmar slott

Ester Blender

En sterk dame som var forut for sin tid 😊

 

Mye historie 😊

Og veldig koselig by, KALMAR

Vi ruller ikke rundt og ser på noe mer, for det er varmt, og truende skyer er på vei med kraftig regn 🌧

Vi suser mot Malmø

Og lunsj på en rasteplass er bare kos 🍽

Toro Lofotens fiskesuppe 👍

Vi har kommet inn i et område med regn og 18 varme…. nærmer oss Malmø Og YR sier det skal lette igjen ☔️

Suser oss inn i Malmø og mot København 🌏

Utsiktspunkt Øresundbro og målet er København og et døgn der.

 

DANMARK

København – og der fann vi sola igjen 🌞

Men dårlig med ledige bobilparkeringer – ALT er fullt 😱 Vi ringer og oppsøker… FULLT !

Vi kjører og vi kjører og er utslitne og litt sløøøve og irritable🙈

Og det er varmt… rote rundt i København sentrum med bobil… 😖

Jepsipepsi seie ej berre 😡

 

Vi havna på ei båthavn-parkering og sikkert ulovlig 🙉

Du godeste København  🤭

God natt 😶

 

#bobillivet #kalmar

14 kommentarer
    1. Takk for at jeg fikk bli med på bildeturen. Ser fint ut i Kalmar. Mange opplevelser på én dag krever ei god natts søvn. Håper det ble det i København 😊 Vi flyr hjemover i dag ✈️

    2. Kalmar så veldig flott ut ja 🙂 Spennende 🙂 Så kjedelig med opptatt overalt. Blir gal av å rote rundt. Jeg synes jeg kan høre dere for meg, litt småirriterte 😀 :-/

    3. Du allmektig for et mangfold av opplevelser, som jeg ble revet med på. Og ikke bare de herlige glimtene fra Kalmar, som vekker et hav av minner, men lange etapper og små prøvelser når ikke alt går på skinner. Hadde jeg maktet å ekspedere en pose Evergood filterkaffe til dere i de øyeblikkene, hadde jeg gjort det. 🤗 god tur videre. 🤗

    4. Takk for kjempeflott reisebrev fra Kalmar, et sted jeg alltid har hatt lyst til å reise til. Å så gikk ferden videre til mitt favoritt land Danmark. Jeg har tilbrakt bortimot 15 år hver sommer på Sjælland, og helst Nord Sjælland. Lengter tilbake. Ny lørdagen, klem 🤗

    5. Så fine reisebrev fra deg.🤗Veldig koselig å følge med på når man sitter her i regnet.😊💦
      Slottet var virkelig et slott!🤩Helt nydelig!🥰
      Kos dere masse!🤩☀️

    6. For et flott slott – og over i nytt land også! Kjedelig når en ikke finner noe sted å “slenge fra seg” bilen! Håper natta blir bra! Klem <3

    7. God morgen, så mange flotte bilder her. Mye og se og artig med historie…Topp!
      Bra dere fikk en plass til slut da, skal ikke være enkelt….
      Nyt dagen, klem…Dere får rulle til Roskilde, det er en koselig liten by! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg