de småe turene

 

Det ligger så mange perler rundt omkring
Og en av de, er Herøy Gard

 

Det er stille – bare meg der
Og sauene som breker hele tiden

En fin liten tur –
og de småe turene er gull verdt,
de også
Jeg har begynt å lære det nå –
ta det med ro

Ute i vår natur
Rent energi-påfyll

 


En gås i fri flyt

 

K O N G E N S   R I N G

Selv de minste turene kan være tunge nok til tider
Kroppen sier ifra – og det er bare å lytte til den så godt som overhodet mulig

Man vil så mye – gape over så meget – men må ta et par skritt tilbake og lukke igjen gapet, tenke over,
og slå en slutt i hva som er bra og ikke
Ikke sant??!
Men det er sååååå vanskelig  😀

 

De er jo så fine disse lamba 🙂
Hopper og spretter rundt omkring – men hakk i hæl der mora gresser

 



Frigjøringsdagen ble vedtatt innført som flaggdag ved kongelig resolusjon 27. april 1962
. I 2010 bestemte regjeringen at frigjøringsdagen også skal være veterandagen, en merkedag for veteraner fra andre verdenskrig, såvel som tjenestegjørende i FN-styrker og andre internasjonale operasjoner.
kopiert fra nettet

 

Gratulerer med dagen!
Det er vakkert dette flagget vårt – og vi er heldige som kan la det vaie fritt i et fritt land

 

 

FRI

Eg veit ikkje om noko anna ènn eit fritt Norge,
eit fritt land
Mitt land
Eg er oppvaksen med lærdom frå mine foreldre og besteforeldre
Då krigen kom til Norge den 9. april 1940, og om kampen dei norske var med i,
for landet og folket fra 1940 til 1945
Eg har sett mange filmar,
men mine barn har vore på reis,
og sett fangeleirar på nært hald
Aldri meir må noko slikt få skje.
Eg er stolt over landet mitt,
og eg er heldig som har mi friheit.
Vi kan ikkje forestille oss kva dei gjorde,
dei som kjempa for eit fritt Norge
Hadde vi klart å gjere det same i dag?
Eg veit ikkje
Det er andre tider
Men vi må aldri gløyme
Eg er takksam for dei som har bygd opp landet til det det er
Gratulerer med dagen!

 

mette kvalsvik
8. mai 2015

 

(repost av dikt delt første gang 25.09.2015)

 

 

Stå deg vel ❤️

 

6 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg