det gjør seg ikke selv

HAGEN

Ja, jeg har ingen “robot” som suser rundt huset her, og steller for meg, så det må jeg gjøre selv. Men jeg tar det som en treningsøkt, og du verden så herlig det er å være ute i hagen å styre litt.

Det er rene terapien, spør du meg.

 

 

Så mange tanker som har rast gjennom hodet mens klipperen gjorde sitt, og så mange ting jeg var enig med meg selv om, mens klipperen putra avgårde.

 

Ja rene terapitimen og medisinen dette – å klippe plen og styre ute 🙂

 

 

Og hund og katt følger jo med, men i varmen som har vært i dag – ble de liggende litt i skyggen for det meste.

 

 

HYLLEBLOMST-TRE
Så ser jeg at det går bra med hylleblomst-tre jeg har plantet.
Jeg tok greiner fra et tre, satte de i vann og de fikk nye røtter og jeg plantet først ut i små krukker og for en stund siden flyttet over i hagen.

 

 

 

PILETRE
Og jeg gjorde det samme med piletre, en grein i vann til det fikk røtter, plantet i krukke først og over i hagen.

Jeg trenger trær og planter som er glad i vann/fukt som jeg har en god del av i akkurat et område i hage, og her passer de fint inn.

Har også hentet slike flotte siv, som får gul blomster, og det hentet jeg i fjor mot Mulevika, bare tok med spade og tok et stykke med rot – og vips – i år blomstrer det 🙂

 

Og så er det slik at det er MYE ROGNEBÆR i år!

 

Og det blir mange plommer også i år!

 

Men så er det av og til det skjer ting som er helt uventet ………. ja slik som at naboens hund sliter seg løs og kommer løpende ned til Leia 😀  hehehehehe  ja for nå er det andre gangen han har kommet ned hit. Første gangen var mens Leia hadde løpetid…… da slet han seg ikke løs…… men i dag slet han av båndet han var festet til..mens matmora var innomhus. Men det var bare å rope over hekken “HAN ER HER” når Tone ikke fant hunden og begynte rope; LASSE!

 


Hunden Lasse 🙂

Og ellers vart det beising av terrasse i dag – som bare MÅTTE gjøres i dag – for da slipper jeg gjøre det når jeg starter ferien – ganske smart!

Jepp!

Og sånn går no dagane – iallefall av og til 😀

 

 

 

#lørdag #sommer #hagearbeid #klippeplen #hund #katt #trebeis #arbeid #hagenmin #planter #sommerdag #sommervarme #detgjørsegikkeselv #hylleblomsttre #plommetre #piletre

12 kommentarer
    1. Så fin hage du har. Og det er sant som du sier, mye god trim og hodeavslapning i plenklipping og hagestell.
      Jar klippet plener i dag jeg også. Koste meg. 🙂
      God lørdagskveld! Klem ❤

    2. Jeg har ingen plen selv, men da besteforeldrene levde hadde den største plenen. Ble min oppgave det, da jeg var på besøk.

      Du har jammen mye fint i Hagen din 🥰

    3. Flinke du 😊 alt som er gjort er gjort. Sliter med nettet her vi er. Men hjemover i mårra, spent på om det har vært en robot igang der ☺

    4. Hagearbeid er trim ja – ingen tvil om det! Hjemme hos meg har jeg kun grass, og noen få busker…… og tre krukker med blomster…. passer ikke så veldig bra med hage sånn som vi fyker omkring! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg