det meste er på vent…..det kommer med vinden

Det er litt slik nå…
det meste er på vent…

Alle våre vaner……..
det går litt i stå

Noe er som før…
For en singel dame som meg – er alenetid ikke uvanlig
Men… så alene i denne store verden, har jeg ikke vært på lang tid.
Karantene – en dag bra form og neste dag nesten tilbake til start….

Skulle hatt noe bittelite på butikken – men lar det være

Trenger det ikke i disse tider

Men å besøke – få besøk – det er nesten litt vondt……..
Å ikke kunne gi en klem – for jeg er en klemmer
Men da er det smil og kroppsspråk – alboge-highfive – nei…. det blir litt for nære…
En meters avstand – smil

Alt har falt mellom to stoler
Ingen trening – nesten ingen turer – tungpust – er det allergien eller noe annet

Det er nok doruller her for å si det slik – selv om jeg IKKE har hamstret
Med EN voksen i huset går det litt tid før DET blir tomt

Hund og katt lever sine liv som vanlig

Jeg blir tungpustet bare av å sitte på stolen her – jeg tror det er alle tankene som gjør meg tungpustet
Tankene om dette som skjedde på andre siden av kloda – som jeg i min naivitet ikke trodde skulle komme hit

Men det er jo klart – det kommer hit – også hit til min lille øy ute i havet
Og til lille Norge…..
For de fleste reiser jorden rundt og tar med både ene og hint…..

Så tenker jeg på alle – tenker på tantejenta som er ute og seiler på et annet kontinent og alle havner stenges
Har de kommet seg inn noe sted

Nå er det ikke HVEM smittet hvem.,,,
Korona kommer med vinden
Et virus som overlever opp til tre timer i lufta
Det kommer med vinden

 

Mette Josteinsdatter Kvalsvik

 

#detkommermedvinden  #tungpust #korona #tankespinn #detmesteerpåvent #albogehighfive #enmetersavstand

12 kommentarer
    1. Huff ja, det er en rar tid, og selv om vi også er vant til å være mest alene, så merker vi at det er forskjell på da og nå.
      Det verste er at vi ikke kan besøke og hjelpe svigerfar som er helt alene. Og etter det kommer savnet etter huset ved sjøen. Håper bare det ikke blir altfor lenge til vi får komme dit igjen. God klem og god bedring! ❤

    2. God morgen,håper det ikke er virus som gjør deg tungpustet,må klamre seg til det intil svar er gitt på prøve,hadde jeg bodd nermere skulle jeg handlet til deg,sett posen utenfor døra di :=)
      Vi greier oss og dette vil dø ut på et tidspunk inntil det må vi gjøre det beste ,men lett er det ikke nei,stor klem :=)

    3. Jeg merker at jeg også tilegner meg noen koronasymptomer av og til, selv om jeg vet at det bare er det vanlige som helsa mi alltid sliter med.
      Vi blir ensomme i disse tider. Ingen tvil om det. Jeg får besøk av kjæresten, og vi sender luftkyss til hverandre. Men jeg går helst ikke i butikken for småting nei, det kan vente, som du sier. Best å være veldig forsiktig.
      God avstandsklem til deg ♥

    4. Ja det er mye som er forandret, og jeg skjønner godt at enslige kjenner det ekstra godt i disse dager. 🙂 Masse gode tanker fra nord. Håper du slipper ut av karantena snart, selv om det ikke hjelper så veldig mye på isolasjonen. 🙂 Klem 🙂

    5. Ikke så annerledes dager for meg..men merker jo at samfunnet er snudd litt på hodet..ikke noe koselig ! Fine tanker du deler her ..og flotte bilder… Klem <3

    6. Det er en rar tid! Nå er jo vi to – men bare i helgene…. for resten er jeg aleine stort sett! Går jo på jobben, men det er mye avstand! Jeg er jo også en klemmer…. jeg savner det…..! God bedring til deg, Mette – og en stoooooor klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg