det var det Ă„ret……….. tankespinn..

 

Året 2015

Det var det Ă„ret jeg startet med bloggen min som da hette “ETDIKTOMDAGEN” .
Det Ă„ret jeg blei kjent med mange herlige bloggere – en ny verden Ă„pnet seg – med nye spennende mennesker.

Det var det Ă„ret jeg tok min andre utdanning her i livet – som HJELPEPLEIER.
Jeg er utdannet LEGESEKRETÆR fra fþr av.

Det var dette Äret MIN PAPPA DØDE.

Det var dette Ă„ret vi hadde 30 ÅRS JUBILEUM ved Fredtun folkehĂžyskole i Stavern. Og min mor som har gĂ„tt pĂ„ samme folkehĂžyskole, hadde HELE 60 ÅRS JUBILEUM – og det var derfor vi tok denne turen dette Ă„ret, til Stavern.

 

HER

HER

HER

 

Det var dette Ă„ret jeg gjekk VIA FERRATA og utfordret min hĂžydeskrekk


Det var dette Ă„ret



For fem Ă„r siden.

 

 

Og sĂ„ fort har Ă„rene gĂ„tt – at jeg synes det er nettop skjedd – dette med blogging – utdanning 

 men allikevel sĂ„ lenge siden.

Det meste er greit – men at pappa ikke er her lenger – det er ikke greit.

SĂ„nn er det – og tanken slo meg igjen i dag.
Savnet.
Savnet for det som var FØR.

Men sĂ„ stĂ„r jeg her i dag da – plantet til jorda – i livet.
Året er 2020
Og ser pÄ meg som heldig som fÄr lov Ä vÊre her enda en dag og enda et Är.

Mange rundt meg sliter – og mange har fĂ„tt diagnoser de ikke overlever.

Jeg har diagnoser jeg kan leve med – og jeg har savn jeg kan leve med.

I dag er det begravelse for noen i bygda – og jeg drar IKKE i begravelse.
Pga maks 200 personer i kirken.
Da tenker jeg at de nĂŠrmeste og deres familie fĂ„r de plassene – ogsĂ„ syner jeg min respekt pĂ„ avstand.

 

 

Fem Ă„r har gĂ„tt – og vi kjemper stadig nye kamper.
Noen vet vi om og andre aner vi ikke noe om.
Noe foregÄr i stillhet og annet ikke.

Hva har jeg oppnÄdd pÄ disse FEM Ära?
Man kan tenke slik
..
Hva har jeg oppnÄdd?
Hva har DU oppnÄdd?

 

Jeg har vokst som menneske – tror jeg.
Jeg har lĂŠrt om meg selv.
Oppdaget ting ved meg selv pÄ godt og vondt.
Hatt oppgjĂžr med min fortid.
Disse fem Ă„ra har lĂŠrt meg Ă„ se det positive i livet.
Tenke positivt og gripe dagen.
Mer de siste Ă„ra enn noen gang.

Det er vel derfor vi er her pÄ jorda, tenker jeg.
LĂŠre oss selv Ă„ kjenne 🙂

CARPE DIEM!

 

Mette Josteinsdatter Kvalsvik

#desisteÄra #femÄr #2015 #livet #carpediem #tankespinn #lÊresegselvÄkjenne #detvardetÄret

8 kommentarer
    1. godt Ä fÄ det nedskrevet,for livet er sÄnn,det gÄr opp og ned ,vi har gleder og sorger ,men livet ruller og gÄr uansett og vi mÄ bare henge pÄ :=)
      Det har skjedd mye hos meg ogsÄ dei siste 5 Ärene ,mye godt og mye mindre godt ,sÄnn er det jammen godt vi ikke hvet alt om fremtiden vÄr .
      Ønsker deg en fin dag ,her bakes det ,gulv vaskes og jeg jobber meg grÞnn pÄ kufjordkofta mi som ikke var sÄ enkel som jeg trodde :=)

      1. 😀 Ja nĂ„ er det dager som passer til litt forskjellig heldigvis 🙂 Ønsker deg ogsĂ„ en fin dag! Og kofta klarer du – sĂ„ flink som du er 😀

    2. Vi begynte Ă„ blogge samme Ă„r! Ja, lĂŠringskurva er bratt i blant. Noe av det viktigste jeg omsider har innsett (bort i mot fullt ut) er det med at jeg ikke har noen som helst rett til Ă„ prĂžve Ă„ forandre pĂ„ noen andre enn meg sjĂžl…đŸ„°

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg