drømmer – å takke nei til en sigarett

Når du drømmer – våkner og puster ut av lettelse.
“Bare en drøm”

Jeg har drømt at jeg har blitt tilbudt prince sigaretter………….
Og har takket NEI, “jeg røker ikke lenger”……..

Og når jeg våkner er jeg SÅ GLAD fordi jeg takket NEI – for hva hadde skjedd om jeg hadde takket ja…

Prince – det var min sigarett!
Jeg elsket min prince.
Og hadde store problemer med å skille lag med denne prinsen.

Men jeg er nå inne i mitt ÅTTENDE røykfrie år!

Og jeg har IKKE tenkt å takke ja til en eneste sigarett – for da er det gjort.
Så svak er jeg på det området.
Ikke EN ENESTE EN kan jeg ta.
Såpass vet jeg.

For kampen om å kutte røyken holdt på i mange år – men viljen ville ikke.
Hodet ville ikke.

Helt til jeg skikkelig gjekk inn for det  – og klarte det!

Det sitter i hodet.

Jeg orket ikke stinke lenger.

Ja, for røyk stinker og smaker æsj.

Dette med at en stinker og smaker æsj – det er noe jeg aldri frostod MENS JEG RØKTE SELV. Ble skikkelig irritert og sur på folk som snakket ned røykere.
Jeg forstår hvorfor de snakket oss ned.
For ærligtalt – DET STINKER:

Røyken hjelper kanskje akkurat der og da – men så snart du er ferdig med røyken er jo effekten borte……
Effekten på hva?
Beroligende?
Ja…..

Jeg elsket røyk og kan aldri røyke igjen – og i dag savner jeg den ikke.

Men, den dukker en sjelden gang opp i drømmer – og det er litt traumatisk rett og slett, for noen drømmer er så virkelige – og når man våkner og er SÅ LETTET over å si NEI………..

ALDRI MER RØYK!

 

 

#aldrimerrøyk #sigaretten #prince #neitilrøyk #minedikt #tankerblirtilord

4 kommentarer
    1. Så veldig enig med deg. Har akkurat samme erfaringa på alle måter. Men siste “slutten” gikk smertefritt og røyksavnet var over på ganske så kort tid… 🙂 Nå er det vel rundt 5 år.. eller litt til. Og det blir aldri mer noe røyk.. grattis til deg 😀 Klem

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg