en klarer det en klarer pluss litt til…

MANDAG
Og det er kaldt ute
.
SĂ„nn pluss 13 grader
.
Sommer er det uansett og dagene mĂ„ en ta som de kommer 🙂

I dag var jeg i villrede hvor turen med hund skulle gÄ.
Ikke for lang og ikke for kort tur..
Og bestemte meg for:

 

HEID TURSTI OG HORNSETEN

Runda var bestemt.
Tar av ganske langt nede pÄ Heid tursti, inn til hÞyre i skogen og sikter inn mot Hornseten.
Det beste er Ä unngÄ asfalt!
Eget tempo, gÄ der og vimse sammen med hunden, kjenne pÄ kroppen, foten og hoftene

Akseptere at det ikke fungerer som normalt i det hele tatt
..
Men turgleden kan ikke noen ta fra meg, tenker jeg.
Fjellet betyr SÅ mye!

Men nÄr vi nÊrmer oss toppen begynner tankene Ä surre.
Kroppen varsler at dette kunne bli i lengste laget.
En liten nedtur pÄ turen, der jeg bestemmer meg for Ä avslutte og gÄ tilbake til bilen nÄr vi kommer ned pÄ grusveien
.

Her ser vi glimt av bygda mi, Kvalsvik,
ytterst i havgapet, lengst bak.

BlĂ„bĂŠr er det ogsĂ„ her 😀

 

 

 

Og nedover det gÄr, og kroppen sier skikkelig ifra

Det er denne hÞyre foten som ikke passer inn, pÄ en mÄte, og den har smerter, pluss at hoftene streiker pga feil-belastning
.svimmel

Jaja
 vi gÄr pÄ!

 

 

 

 

Vel nede ved veiskillet der jeg skulle gÄ tilbake til bilen, har jeg bestemt meg for Ä fullfÞre den runden jeg hadde staket ut.
Staheten lenge leve!
Jeg mÄ bare tyne grensen litt ekstra, og fÄ litt ut av turene mine igjen

Forteller meg selv at jeg ikke gjþr noe galt med det  – og at vondt skal vondt fordrive


 

 

Utsikt ned mot #ura og #FosnavÄg sentrum

SÄ er vi inne pÄ siste delen av turen.

Og det gĂ„r greit – med forsiktighet.
Savner virkelig Ă„ kunne gi pĂ„ – gĂ„ raskt og kjenne svetten sile

Jeg elsker motbakker!


En liten hvil pĂ„ “hvilebenken” fĂžr vi kommer inn pĂ„ grusveien rett over for Borga, og tilbake til bilen.

En lengre tur, faktisk den lengste jeg har gÄtt siden pinse
 og det er en stund siden.
Det er ikke bare bare Ä gÄ sykemeldt og ta det med ro og vÊre forsiktig og kjenne pÄ vondter.
Jeg tror det er bra Ă„ utfordre kroppen litt.

Hvile resten av dagen!

OPTIMIST!

 

 

#utetid #hornseten #heidtursti #selfie #sjĂžlfie #hundenLeia #mestringsfĂžlelse #natur #fjellglede #turglede #mestring #smertemestring #utfordresegselv #fotoglede #hobbyfotograf #optimist

8 kommentarer
    1. Ja, du er flink til det med turene selv om du har mye smerter. Vi kom hjem fra ferien for en uke siden og jeg har ikke vÊrt ut pÄ tur en eneste gang. Det regner ofte. Hadde hjemmetrening isteden. Men fint Ä kunne se pÄ turene dine:)

    2. SĂ„ herlig, Mette! Du klarte det! Jeg tror ogsĂ„ det er bra Ă„ utfordre kroppen og hodet, med litt forsiktighet. Elsker at du er optimist! đŸ˜đŸ‘đŸ»

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg