et skritt av gangen – tankespinn og slikt…

 

Denne vinteren og våren har vært noe for seg selv, både vèr-messigt og med korona som kom fykende.

Livet går sin gang…………..
Og vi med det, ikke sant?

Så er det de som sliter mer enn andre – enten psykisk eller fysisk.

Og jeg har slitt mitt kan jeg innrømme.

 

 

 

Å være revmatisk er ikke ok.
Å ha fibromyalgi – slitasjegikt ……….. hva det nå skulle være – er ikke ok.
Å være kroniker er ikke ok.

Kronisk lidelse – det sliter mer enn du noen gang kan forestille det.

 

Og til tider føler man seg tygget og utspyttet – eller som “knust krabbe”……..

 

Jeg er en av de som blir dårlig pga svingninger i veret.

Ja, det går an å bli påvirket av veret 🙂

Jeg sliter med kronisk betennelse i skulder, nakke, rygg og hofter.
Svimmelhet.
Lite energi.

Og man vil mye men klarer mindre.

Og av og til er det ok å bare kaste inn håndkleet litt.
Selv om man holder masken så godt man bare kan 🙂

 

MALLEMEY
har fokus på fatigue.

Det er noe mange av oss kan kjenne oss igjen i.

Dette med å akseptere at noen dager bare er sånn.
Akseptere at i dag blir en rolig dag.

Ikke enkelt for meg som vil høyt og lavt – men jeg lærer langs med.

 

For tiden er det ok for meg å bare rusle de små turene i bygda.
Kroppen vil ikke så mye mer – og etter en tur rundt i bygda er jeg utslitt.

For mye støy sliter meg ut.

Stillhet og ro =  den beste medisin.
Selv om det også kan være slitsomt nok ……………..

Det er ikke enkelt å finne den gyldne middelvei……………

Men akseptere er en god start.

 

 

Lytte til kroppen og la den få hvile.

 

Det er en kunst i seg selv å roe ned.

 

 

 

#revmatisme #fatigue #fibromyalgi #slitasjegikt #kropp #energi #lyttetilkroppen  #knustkrabbe #helse #minhelse #etskrittavgangen

10 kommentarer
    1. Kjenner meg igjen i mye her..som deg prøver jeg meg frem med aktiviteter og hvile.. Man lærer seg etterhvert hva man må/bør prioritere og hva som gir mest positivt påfyll.. Uten en viss “dose” positivt påfyll hadde livet på en måte vært over med slike kroniske plager og sterk utmattelse..så vi er heldige som har sterk vilje og et “lyst”sinn.. Fint innlegg og fine bilder <3

    2. Nei det må være tungt. Jeg kjenner jo til det aller meste, via min kjære. Men det er jo noe helt annet å så på utsida. Du imponerer, som jeg kan se fra avstand. 🙂 Gode tanker og god helg <3 🙂

    3. Ja, dette med å lytte til kroppen er ikke så enkelt bestandig! Man vil så mye mer! Jeg kjenner meg veldig igjen i å bli sliten av støy. Det blir jeg også! Jeg har faktisk perioder der jeg ikke klarer å lytte til musikk engang. Da ønsker jeg bare stillhet og lydene i naturen….Min medisin. <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg