fjørestein og fjør på buksebein….

 

En tur til vakre
Mulevika og Ytstevika i Kvalsvika
Plassen og plassane jeg har vokst opp i

En tur i fjæresteinane – det er fjøre sjø og det er mulig å komme lenger enn langt ut på steiner jeg mest sannsynlig ikke har tråkket på før
Jeg bare elsker å rusle i sjøkantene og i steinane der – klatre litt rundt og se på alt det vakre

En stein talte til meg – og den måtte bli med hjem
Her er for- og baksiden på den


Ja, det var noe med den…

 

Her er fjøreturen:


Det er lite sand i Mulevika foreløpig  – og forhåpentligvis kommer det mer fra havet

 

Endatil pappa var med i fjøresteinane i dag
Dette pga jeg skulle kjøre mamme til et selskap i kvalsvika – og en hvit liten fjør hadde satt seg fast på buksebenet, i det vi skulle dra til bilen…  Mamma børstet den av – i det jeg sa at det nok er pappa som vil henge med ut i bygda… og i det jeg sa det – og mamma børstet fjøren av – svalgte jeg vrangt og mistet stemma… ja jeg tror det var pappa som sa at han ville bli med


 

Så mye krokus ned på “hauane”

En tur innom Marita – kaffe og prat – og enda ei nydelig pære vart fortært – tusen takk!
Men praten er viktigast
Å sitte der i huset og kjenne på energier – god atmosfære og prat – du veit, Marita 🙂

En god lørdag rett og slett – på alle måter

 

 

God helg!

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg