gi en klem og la den vandre – pĂĄ avstand

Så fort tiden flyr………………

Oj……
Sitter og ser God morgen Norge og at de snakker om
Scandinavian Star

Tenk at det er hele 30 år siden……………
Det er året før min eldste blei født <3

Sterkt å høre på en storesøster som forteller om tapet av sin søster – og fra en som overlevde………..

Og dette er så lenge siden – og det er totalt ukjente – men så rører det noe langt inne i hjertet og tårene kommer.

SĂĄ tenker jeg pĂĄ dagens samfunn.
Vi er innestengt – nesten – en meters avstand – karantener – vår frihet har blitt rokket ved.
Lover har blitt endret.
Politiet er mer pĂĄ banen.
Helsevesenet stĂĄr i beredskap mer enn noen gang.
Alle – ja absolutt alle er involvert.
Alle er rammet.
Arbeidslivet er hardt rammet.
Arbeidsledigheten den største siden 1930 tallet……………
Permitterte…..

Vi skal ikke gi hverandre en klem – ikke ta på hverandre – ikke komme nærmere enn inntil EN meter.

Og vi tar ALLE et ansvar – vi forstår alvoret.
Nesten alle – iallefall……..

 

 

 

“Gi en klem og la den vandre
fra den ene til den andre
klemmen er skjult – den sees ei
Nettopp nĂĄ er klemmen hos meg
Jeg gjekk meg ut i den vakre natur
der gjettet jeg pĂĄ hvem som klemmen skulle fĂĄ
Ser du jeg har fĂĄtt den
Ser du jeg har fĂĄtt den
trallallalallalallalla
kleeeeeeeem”

(ta den ring og la den vandre)

 

 

 

Jeg sender en klem ut i verden – og håper du tar imot og sender den videre – gi en klem og la den vandre <3

Jeg vet det er mange der ute som akkurat i dag har noe viktig de skal igjennom.
Og jeg vet om NOEN som akkurat NĂ… skal igjennom noe.
Og jeg skulle sĂĄ gjerne gitt en styrkeklem.

Men jeg sender den herfra <3

 

 

 

#tadenklemogladenvandre #klem #klempĂĄavstand #tadenringogladenvandre #gienklempĂĄavstand #godetanker #gigodetanker #torsdag #tavarepĂĄhverandre #styrkeklem #brydeg #laklemmenvandre #krise #korona

6 kommentarer
    1. Vi holder akkurat pĂĄ ĂĄ se dokumentaren om Skandinavian Star. Skremmende. Det er ogsĂĄ skremmende med alt som skjer rundt oss nĂĄ. Helt uvirkelig faktisk. FĂĄr bare krysse alt vi har og hĂĄpe pĂĄ det beste. Jeg savner sĂĄrt klemmene fra barn og barnebarn. Men enn sĂĄ lenge fĂĄr vi vente med det. Fin dag til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĄ nett.

Siste innlegg