Golleneset fyr og inn plopper et dikt og tankespinn

 

 

OG SOM DAGENE GÅR………..
så vart det tur i dag også 😀

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kom april du skjønne vårmåne,
uten snø og regn.
La vinden være stille, og sola skinner klart.
Mine goretex-sko er ei vanntette lenger
og jeg venter nye pr post.
De har gjort sin jobb og holdt meg tørr
men måtte nå gi opp.

 

Kom april du vakre milde
med vårslepp våryr kvirrevitt
Der goretex kan stå stille og
vintersko pakkes vekk.
La sola skinne fra himmelblå så regnklær henge må
Jeg skal ei klage, vær-sjuk eller ei,
men nå begynner jeg bli lei!

 

Kom april du vakre milde,
kanskje roper de fra nord.
Flere meter – snøen laver – Herregud nå må det være nok!
Det er ikke likt, det er sikkert og visst,
kanskje skulle det vært mer fordelt.
Men våren kommer, tror jeg nok.
Bare den ikke kommer for sent.

(melodi; kom mai du skjønne milde)

Mette Josteinsdatter Kvalsvik

Ja må ærlig innrømme at jeg tenker på de der nord – for de har mer enn nok av snø -og trenger ikke noe mer.
Her kommer det ett og annet snøflak – men jeg har vel ikke måket en centimeter for hele vinteren……
Her har det vel egentlig regnet bort – det meste – så håpet er at våren blir vakker.
At man slipper gå med krum rygg i motvind der regnet pisker i ansiktet.

Men, det er vel ikke det verste man har, regn og vind og snø……….
Når man er inne i den situasjonen man er i pr dags dato.

Jeg for min del vet fortsatt hvilken dag det er………..
For nå kan det rett og slett gå i surr for noen og en hver……..

Selv om jeg føler meg bundet på hender og føtter – og ikke kan tråkke over dørstokker jeg ellers er vant til å tråkke over.

Jeg savner å være “fri som fuglen” og gjøre som jeg vil.
Nå kan jeg gjøre som jeg vil innen for fastsatte regler.
Men vi/ jeg og du – gjør dette for hverandre.

Jeg savner Oslo – savner å kunne dra på besøk til min yngste som bor der, venninne og ellers gode venner jeg har fått i området der.

Det er når man IKKE kan gjøre de vanlige ting at man ser verdien i mye, tror jeg.

 

 

 

#vårdikt #april #komaprilduskjønnemilde #gollenesetfyr #minedikt #etdiktomdagen

 

8 kommentarer
    1. Vakkert og flott på alle måter 😀 Tusen takk for gode tanker og deling av tur og dikt og bilder 😀 Et lysglimt i hverdagen som er gull verdt 😀 <3

    2. Herlig dikt/sang – morsomt! Ja, det er nå vi skjønner hvor viktig det er å kunne gjøre det vi pleier…. når det ikke går an, er det veeeeldig vanskelig! Klem <3

    3. Jeg er glad vi ikke har snø i det minste … Nydelige bilder fra deg, som alltid. Og fine ord. Kjenner det sliter litt nå, denne isoleringen. Heldigvis har drømmemannen tatt påskeferie nå, så da er han også hjemme. Det er godt.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg